Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Spółdzielnia Mleczarska z Piątnicy liderem na rynku śmietany

19 maja 2004

Jeszcze w tym roku sytuacja na rynku śmietan w Polsce ulegnie zmianie. Spółdzielnia Mleczarska z Piątnicy, słynąca od kilku lat z produkcji śmietan, planuje osiągnąć 10 % udziałów w rynku. Dzięki temu stanie się absolutnym liderem.

Mleczarnia, pomimo braku nakładów na reklamę w mediach, zajmuje pierwsze miejsce pod względem sprzedaży. Jest to wyraz zaufania konsumentów do marki oraz jakości i ceny śmietan z Piątnicy.

Rynek śmietan charakteryzuje się bardzo dużym rozdrobnieniem. Z badań przeprowadzonych przez MEMRB (listopad 2002 – październik 2003) wynika, że prawie 50% rynku zajmują drobni, regionalni producenci. Piątnica, lider rynku, planuje zwiększyć swoje udziały w sprzedaży śmietan z prawie 8 % do 10%. Bez wątpienia, na zajęcie tak dużej części rozdrobnionego rynku wpływa wysoka jakość śmietan, które wypierają słabsze, lokalne produkty.

Wynika ona zarówno z wysokiej jakości surowca - w zeszłym roku wśród skupowanego przez Piątnicę mleka, 94% stanowiło mleko klasy ekstra spełniające surowe wymagania unijne - jak i z technologii produkcji wykorzystującej najwyższej klasy urządzenia.

Rozdrobnienie rynku śmietan w połączeniu z szeroką gamą produktów w tym segmencie, wpływa także na bardzo dużą konkurencyjność. Osiągnięcie 6% rynku w roku 2002, dało OSM Piątnicy pozycję lidera.

Obecnie, dzięki ciągłemu inwestowaniu w rozwój firmy i poprawianiu jakości, śmietany Piątnicy są najsilniejszym produktem w segmencie „śmietany świeże”, a mleczarnię charakteryzuje ogromna dynamika wzrostu sprzedaży – przy ogólnej stagnacji rynku jest to wielkość rzędu do 50% rocznie!

OSM Piątnica posiada obecnie w swojej ofercie 5 rodzajów śmietan: 9%, 12%, 18%, 22% i 36%, dostępnych w kubeczkach o pojemności 200 ml (śmietany: 9% i 18% ze względu na ich szerokie zastosowanie produkowane są również w 400 ml pojemniczkach). Na ułatwienie procesu decyzyjnego klienta ostatecznego wpływa również ujednolicenie szaty graficznej wszystkich produktów Piątnicy.

Wprowadzono charakterystyczny domek z opakowania serka wiejskiego oraz nowe czytelne logo. Kolor fali na wieczku podpowiada, jaką zawartość tłuszczu posiada śmietana. Ogromnym ułatwieniem dla klienta ostatecznego okazała się także wprowadzona przez Piątnicę segmentacja produktu.

Dzięki specjalnej technologii produkcji śmietany mają różnorodne i ściśle określone przeznaczenie w kuchni. Każdy z produktów posiada wyraźne oznaczenie na wieczku opakowania, do czego daną śmietanę można stosować (zup, sałatek, ciast itp.). Szeroki i skuteczny system dystrybucji w całej Polsce oraz ujednolicenia ceny wszystkich śmietan w kubeczkach 200g wpływają na szybkie dotarcie do klienta i ułatwiają pracę dystrybutorom.


POWIĄZANE

Po wybuchu choroby niebieskiego języka w Europie w 2023 r., wirus choroby niebie...

21 października br. OSM Piątnica rozpoczyna kampanię promującą śmietanę 18%. W s...

Pracownicy z terenów objętych powodzią zaczynają masowo sięgać po zwolnienia lek...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę