Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Polska Izba Mleka o aktualnych działaniach

2 czerwca 2009
Na początku 2009 roku Polska Izba Mleka otrzymała dofinansowanie z Funduszu dla Organizacji Pozarządowych na realizację projektu ”Rozwój instytucjonalnych zdolności oraz potencjału Polskiej Izby Mleka”. W ramach projektu Izba otrzymała wsparcie merytoryczne i inwestycyjne – zorganizowała m.in. konferencję pt. „Problematyka branży mleczarskiej w Polsce i UE - działania Polskiej Izby Mleka w aspekcie podwyższania konkurencyjności branży”, przeprowadziła działania promocyjne oraz działania związane z podniesieniem kwalifikacji organów PIM, na których spoczywa realizacja celów statutowych organizacji.

-Celem działań zrealizowanych w ramach projektu była m.in. szeroko zakrojona promocja naszej organizacji - mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor Biura PIM. -Polska Izba Mleka jest młoda, powołaliśmy ją w kwietniu 2008 roku, a więc niedawno obchodziliśmy rocznicę istnienia. Jesteśmy aktywni w środowisku mleczarskim, jednak dotychczas nie mieliśmy szans dotarcia z informacją o naszych działaniach do potencjalnych zainteresowanych firm, które nie są członkami naszej organizacji. Umożliwiła nam to konferencja zrealizowana w ramach projektu,
w której uczestniczyło około 80 podmiotów. Spośród nich część wyraziła zainteresowanie przystąpieniem do Izby, co niezmiernie nas cieszy, bowiem chcemy być reprezentantem, a tym samym głosem całej branży, stąd im więcej podmiotów zrzeszamy, tym pewniej reprezentujemy interesy polskiego mleczarstwa - dodaje Agnieszka Maliszewska.

-Polska Izba Mleka stara sie pozyskiwać fundusze na działalność z różnych źródeł, oprócz wsparcia ze środków tzw. Funduszu Norweskiego, realizujemy również zadania finansowane z Funduszu Promocji Mleczarstwa - informuje A. Maliszewska.
Dzięki wsparciu z FPM Polska Izba Mleka zrealizowała m.in. dwa badania.
W ubiegłym roku były to badania oceniające wiedzę konsumentów na temat produktów mleczarskich oraz identyfikujące  przyczyny ich niskiego spożycia. Natomiast w kwietniu br. PIM przeprowadziła badania tendencji rozwoju rynku artykułów mleczarskich pod kątem produktów funkcjonalnych.
Wyniki tych badań nie zostały jeszcze rozpowszechnione, na konferencji prasowej
w Warszawie po raz pierwszy Izba poinformowała o wynikach badań. Zasadniczą część badania stanowiła analiza zachowań konsumenckich w zakresie 12 grup mleczarskich produktów funkcjonalnych, deklaracja spożycia wśród konsumentów
i nie-konsumetów, akceptacja jakości i ceny, analiza czynników wpływających na wybór oraz ograniczających spożycie poszczególnych grup produktów, a także analiza czynników powodujących wzrost i spadek spożycia.
 
Produkty funkcjonalne postrzegane są przez Polaków jako produkty nowoczesne, nowe, o wysokiej jakości oraz nowocześnie opakowane. Głównym źródłem informacji o mlecznych produktach funkcjonalnych jest dla konsumenta reklama telewizyjna, prasowa oraz reklama w samym miejscu sprzedaży, a w dalszej kolejności źródła osobowe, czyli informacja od innych osób. Spośród dostępnych na rynku produktów funkcjonalnych najbardziej akceptowane, a zarazem najczęściej wybierane
są produkty podnoszące odporność (prawie 40% wskazań) , produkty light (31%) oraz produkty z dodatkiem minerałów (30%).
Połowa konsumentów kieruje się przy wyborze produktów funkcjonalnych czynnikami indywidualnymi dotyczącymi poszczególnych grup produktów.
Czynniki zdrowotne mlecznych produktów funkcjonalne ważne są dla 11% konsumentów, a zaledwie 7% kieruje sie czynnikiem ekonomicznym, co oznacza, że klient jest zdolny kupować droższe produkty funkcjonalne, o ile mają one dla niego wartość i spełniają oczekiwania.

Ze środków FPM Polska IZba Mleka zrealizowała film edukacyjny pt."Temat: Mleko" skierowany do uczniów , nauczycieli i rodziców. Film informuje o walorach zdrowotnych mleka i jego przetworów, podkreśla rolę wapnia w organizmie młodego człowieka oraz wskazuje na zagrożenia zdrowotne, jakie niesie ze sobą wyeliminowanie z codziennej diety mleka.
Film rozesłany został do kuratoriów oświaty, szkół i przedszkoli na terenie całego kraju z prośbą do dyrektorów o włączenie filmu do realizowanych zadań edukacyjnych na lekcjach prozdrowotnych.

POWIĄZANE

Po wybuchu choroby niebieskiego języka w Europie w 2023 r., wirus choroby niebie...

21 października br. OSM Piątnica rozpoczyna kampanię promującą śmietanę 18%. W s...

Pracownicy z terenów objętych powodzią zaczynają masowo sięgać po zwolnienia lek...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę