Nawet dziecko wie, że mleko jest zdrowe i trzeba je pić. Lekarze dowodzą, iż szklanka mleka = szklanka zdrowia. Jednak w dalszym ciągu Polacy spożywają za mało tego zdrowego napoju. Co zrobić, żeby wylansować modę na picie mleka wśród młodzieży i dzieci?
Międzynarodowe Stowarzyszenie Agencji Reklamowych uznało, że najlepszy przykład mogą dać polskie gwiazdy: Kayah i Bogusław Linda. W lekki i dowcipny sposób mają zachęcić do picia mleka.
Mleczna kampania jest akcją społeczną. Wszyscy, którzy będą promować picie mleka zrezygnowali ze swoich honorariów. Spoty reklamowe z udziałem gwiazd będzie można oglądać w ogólnych programach telewizji publicznej już od stycznia przyszłego roku. Na razie ten przywilej przypadł śląskim mediom, gdyż to właśnie tam, oddział Stowarzyszenia Agencji Reklamowych zainteresował się jako pierwszy akcją.