Rzeczpospolita opublikowała zestawienie marek o najwyższej wartości w 2011 roku. Piątnica uplasowała się na wysokiej 33. pozycji pod względem siły marki, będąc 3. najsilniejszą marką mleczarską w rankingu.
Wśród 330 najcenniejszych polskich marek w 2011 roku znalazło się 13 marek z branży mleczarskiej. Wartość marki Piątnica została wyceniona na 211,6 mln zł, co zapewnilo jej 5. miejsce w gronie najcenniejszych marek mleczarskich obok Mlekovity, Łaciatego, Mleka Łowickiego i Bakomy oraz 60. pozycję w ogólnym rankingu marek.
Metodologia rankingu. Głównym kryterium oceny wartości marki w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita była wartość sprzedaży. Natomiast siłę marki, na którą składają się pozycja rynkowa, relacje z klientami oraz postrzeganie marki, określono na podstawie badania przeprowadzonego na zlecenie Rzeczpospolitej przez Millward Brown SMG/KRC.
Przewagą konkurencyjną marki, decydującą o jej sile, jest lojalność klientów. Piątnica zajęła w tej podkategorii 1. miejsce wśród marek mleczarskich oraz 12. miejsce w ogólnym rankingu.
Piątnica znalazła się na wysokim 19. miejscu w zestawieniu marek produktów żywnościowych o największej mocy i jako 3. najmocniejsza marka mleczarska, wyprzedziła konkurencyjne marki takie, jak Turek, Mlekovita i Bieluch. Określając w tym rankingu moc poszczególnych marek uwzględniono ich postrzeganą wartość i jakość, prestiż, świadomość oraz siłę.
Piątnica oceniana jest jako marka produktów wysokiej jakości. Zajęła 2. miejsce wśród marek mleczarskich w kategorii Postrzegana jakość. To również silna marka, po którą konsumenci sięgają wyjątkowo chętnie. W tej kategorii Piątnica uzyskała 3. lokatę wśród najsilniejszych marek mleczarskich oraz 33. pozycję w ogólnym rankingu najsilniejszych marek.
„Stała obecność Piątnicy w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek opracowywanym przez Rzeczpospolitą odzwierciedla znaczenie, wartość oraz konkurencyjność naszej marki na rynku" – podsumowuje Zbigniew Kalinowski, Prezes Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Piątnicy. – „Cenne jest dla nas również zaufanie, jakim obdarzają nas konsumenci. Dokładamy wszelkich starań, aby produkty w marce Piątnica były najwyższej jakości, innowacyjne, dostosowane do potrzeb nabywców oraz szeroko dostępne”.
Informacje o firmie OSM Piątnica
OSM Piątnica jest jedną z najważniejszych i zarazem najnowocześniejszych mleczarni nie tylko w kraju, ale i na świecie. Swoją pozycję osiągnęła dzięki dbałości o najwyższą jakość produktów, ich innowacyjność oraz spełnianie oczekiwań szerokiej grupy konsumentów. W 1992 roku OSM Piątnica wprowadziła na rynek Serek Wiejski. Dzisiaj jest liderem w jego sprzedaży, z 50% udziałem w rynku. Mleczarnia była pierwszym polskim producentem Serka Wiejskiego z owocami i z miodem. Jest liderem w segmencie śmietan świeżych (20% rynku) i sera Mascarpone (50% rynku), a także współliderem w kategorii twarogów oraz drugim producentem serków do smarowania – w marce Twój Smak i Twój Smak Puszysty – (15% rynku). W 2011 roku wprowadziła pierwsze na rynku, innowacyjne desery z konfiturą oraz sery twarogowe w plastrach z mascarpone. 20 lat po wprowadzeniu Serka Wiejskiego oferta mleczarni została uzupełniona o świeże Mleko Wiejskie. OSM Piątnica, jako jedna z pierwszych w kraju (2003 r.) wdrożyła system ochrony środowiska zgodny z normą ISO 14001, będący częścią Zintegrowanego Systemu Zarządzania – pierwszego wśród polskich spółdzielni mleczarskich. Firma była także jedną z niewielu w kraju, które spełniały wymogi Unii Europejskiej jeszcze przed akcesją do UE. Potwierdzeniem najwyższych standardów OSM Piątnica jest także certyfikat IFS (International Food Standard), przyznawany zakładom spełniającym międzynarodowe wymagania w zakresie najwyższej jakości i bezpieczeństwa żywności. OSM Piątnica spełnia je na poziomie wyższym.
9088436
1