Mlekpol (SM): W segmencie serków śmietankowych dominuje smak naturalny
27 października 2015
– Największym powodzeniem wśród konsumentów cieszą się serki śmietankowe naturalne. Stanowią ok. 50% ogólnej sprzedaży w tej kategorii galanterii mleczarskiej – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM). – Chętnie wybierane są też typowe polskie smaki: cebulka ze szczypiorkiem, czosnek, chrzan. Polski konsument lubi rodzimy smak. Wybiera produkt naturalny, a jeśli z dodatkami to takimi, które tradycyjnie w polskiej kuchni dodajemy do mięs. Najchętniej czerpiemy z bogatej oferty przyprawowo-ziołowej, która od lat gości na naszych stołach. Wytrawne serki do smarowania stanowią zdecydowaną większość tych najchętniej kupowanych. Zwolennicy serka na słodko najczęściej łączą ten naturalny z miodem lub konfiturą – dodaje Ewa Gromadzka.
– Zaobserwowaliśmy zmiany w nawykach żywieniowych konsumentów. Rośnie tendencja do zastępowania produktów do smarowania o wyższej zawartości tłuszczu właśnie serkami, które mają go 4-krotnie mniej. Serki zaspokajają także gust wielbicieli twarogów. Pozwalając im w wygodny sposób łączyć smaki np. na kanapce. Warto pamiętać, że serki do smarowania są również zdrowe. Dostarczają przede wszystkim znacznej ilości cennego białka – ok 6 %, tłuszczu o unikalnym składzie – ok 23%, niewielkich ilości laktozy – ok 3,9% oraz witamin i soli mineralnych – wskazuje Kierownik Marketingu w mleczarni Mlekpol (SM).
– W swoim asortymencie mamy dwa rodzaje serków do smarowania. Serki śmietankowe tradycyjne i serki śmietankowe puszyste. Wszystkie pod marką Łaciate. Wszystkie z najlepszego polskiego mleka. Serek śmietankowy Łaciaty naturalny został doceniony nie tylko przez konsumentów ale także przez branżę. Zdobył prestiżowy złoty medal międzynarodowych targów Polagra Food. Jest nie tylko smaczny ale przede wszystkim zdrowy. Produkowany z najwyższej jakości śmietanki, bez zagęstników i konserwantów. Serek śmietankowy idealnie komponuje się nie tylko z pieczywem, ale także jako składnik sosów, dipów oraz farszu do naleśników i kremów do ciasta.
Serki śmietankowe do smarowania dystrybuujemy zarówno poprzez kanał sprzedaży nowoczesnej, jak i tradycyjnej – podsumowuje Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM).