europejskie forum rolników 2025

MLEKOVITA liderem rynku serów

15 lutego 2005

Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA w Wysokiem Mazowieckiem jest czołowym producentem serów w Polsce i umacnia swoją pozycję w tym sektorze.

Poinformowała o tym w najnowszym raporcie firma SPARKS EUROPE. MLEKOVITA została w nim uznana za wiodącego producenta serów żółtych w Polsce. Według niezależnych badań przeprowadzonych przez SPARKS EUROPE sery firmy Mlekovita są najpopularniejszymi kupowanymi przez konsumentów i posiadają największy udział rynkowy wśród wszystkich producentów.

Udziały holdingu mleczarskiego MLEKOVITA wraz z podmiotami zależnymi w tym rynku stanowią około 25 proc. MLEKOVITA oferuje szeroką paletę produktów w tym zakresie, m.in.:sokół, mazdamer, prymus light,ementaler, dziurdamer oraz gatunki popularnych serów takich jak gouda, morski, podlaski, kasztelański, salami. Sery z MLEKOVITY to naturalne, starannie wytworzone produkty o wysokiej zawartości potrzebnych dla organizmu związków mineralnych i witamin. Zawierają więcej witamin A, D, B2 i B12 oraz większą ilość witamin niż większość artykułów spożywczych. Zawierają około sześć razy więcej wapnia (w przeliczeniu na 1 gram) niż inne produkty mleczarskie.

Uznaniem konsumentów cieszy się także produkowany przez MLEKOVITĘ ser Feta – z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC wynika, że najchętniej kupowanym serem miękkim w Polsce jest Feta produkowana przez MLEKOVITĘ. SM MLEKOVITA jest jedynym producentem fety w Polsce. Ser typu Feta jest koncentracją wszystkich składników mleka –kostka sera zawiera około 1 litra mleka. To źródło pełnowartościowego białka, zawiera cenne dla organizmu człowieka białka proste- albuminy i globuliny, łatwo przyswajalny tłuszcz, witaminy i sole mineralne, a zwłaszcza wapń.

W opinii Sparks Europe duży sukces rynkowy odniosły także produkowane przez MLEKOVITĘ nowoczesne napoje mleczne, szczególnie zaś połączenie mleka z sokiem pod nazwą Orange Vita. Według najnowszych badań marketingowych przeprowadzonych przez SPARKS EUROPE mleczka smakowe produkowane przez firmę MLEKOVITA są najchętniej spożywanymi przez dzieci napojami w segmencie napojów mlecznych. Z badań SMG/KRC wynika, że po mleczne napoje MLEKOVITY sięga 16 proc. polskich konsumentów. Wyniki badania potwierdzają dodatkowo ilości mleczek smakowych sprzedanych na rynek w roku 2005, które plasują MLEKOVITĘ pierwszym miejscu w kraju i dają pozycję lidera w tym segmencie produktów.

Mleczka smakowe posiadają wszystkie zalety naturalnego mleka, nie zawierają konserwantów ani sztucznych barwników są źródłem witamin A, B1, B2 i D i soli mineralnych ( głównie wapń), pełniących funkcje strukturalne w tkankach kości i mięśni oraz funkcje regulacyjne w transporcie tlenu, aktywności enzymów i przekazywaniu bodźców nerwowych.
SM MLEKOVITA w najbliższym czasie chce umacniać swoją pozycję w tych segmentach rynku, czemu służyć będą najnowsze inwestycje firmy: w tym roku oddana zostanie do użytku nowa linia do produkcji serów twardych dojrzewających, a na rynek trafi zupełna nowość w Polsce: mleczne napoje fermentowane.


POWIĄZANE

Spółdzielnia Mleczarska Ryki, jeden z wiodących producentów serów dojrzewających...

Przyspieszone tempo wdrażania regulacji CSRD (Corporate Sustainability Reporting...

Małgorzata Cebelińska, Wiceprezes Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, wzię...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę