Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA w Wysokiem Mazowieckiem jest czołowym producentem serów w Polsce i umacnia swoją pozycję w tym sektorze.
Poinformowała o tym w najnowszym raporcie firma SPARKS EUROPE. MLEKOVITA
została w nim uznana za wiodącego producenta serów żółtych w Polsce. Według
niezależnych badań przeprowadzonych przez SPARKS EUROPE sery firmy Mlekovita są
najpopularniejszymi kupowanymi przez konsumentów i posiadają największy udział
rynkowy wśród wszystkich producentów.
Udziały holdingu mleczarskiego
MLEKOVITA wraz z podmiotami zależnymi w tym rynku stanowią około 25 proc.
MLEKOVITA oferuje szeroką paletę produktów w tym zakresie, m.in.:sokół,
mazdamer, prymus light,ementaler, dziurdamer oraz gatunki popularnych serów
takich jak gouda, morski, podlaski, kasztelański, salami. Sery z MLEKOVITY to
naturalne, starannie wytworzone produkty o wysokiej zawartości potrzebnych dla
organizmu związków mineralnych i witamin. Zawierają więcej witamin A, D, B2 i
B12 oraz większą ilość witamin niż większość artykułów spożywczych. Zawierają
około sześć razy więcej wapnia (w przeliczeniu na 1 gram) niż inne produkty
mleczarskie.
Uznaniem konsumentów cieszy się także produkowany przez
MLEKOVITĘ ser Feta – z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC wynika, że
najchętniej kupowanym serem miękkim w Polsce jest Feta produkowana przez
MLEKOVITĘ. SM MLEKOVITA jest jedynym producentem fety w Polsce. Ser typu Feta
jest koncentracją wszystkich składników mleka –kostka sera zawiera około 1 litra
mleka. To źródło pełnowartościowego białka, zawiera cenne dla organizmu
człowieka białka proste- albuminy i globuliny, łatwo przyswajalny tłuszcz,
witaminy i sole mineralne, a zwłaszcza wapń.
W opinii Sparks Europe duży
sukces rynkowy odniosły także produkowane przez MLEKOVITĘ nowoczesne napoje
mleczne, szczególnie zaś połączenie mleka z sokiem pod nazwą Orange Vita. Według
najnowszych badań marketingowych przeprowadzonych przez SPARKS EUROPE mleczka
smakowe produkowane przez firmę MLEKOVITA są najchętniej spożywanymi przez
dzieci napojami w segmencie napojów mlecznych. Z badań SMG/KRC wynika, że po
mleczne napoje MLEKOVITY sięga 16 proc. polskich konsumentów. Wyniki badania
potwierdzają dodatkowo ilości mleczek smakowych sprzedanych na rynek w roku
2005, które plasują MLEKOVITĘ pierwszym miejscu w kraju i dają pozycję lidera w
tym segmencie produktów.
Mleczka smakowe posiadają wszystkie zalety
naturalnego mleka, nie zawierają konserwantów ani sztucznych barwników są
źródłem witamin A, B1, B2 i D i soli mineralnych ( głównie wapń), pełniących
funkcje strukturalne w tkankach kości i mięśni oraz funkcje regulacyjne w
transporcie tlenu, aktywności enzymów i przekazywaniu bodźców nerwowych.
SM
MLEKOVITA w najbliższym czasie chce umacniać swoją pozycję w tych segmentach
rynku, czemu służyć będą najnowsze inwestycje firmy: w tym roku oddana zostanie
do użytku nowa linia do produkcji serów twardych dojrzewających, a na rynek
trafi zupełna nowość w Polsce: mleczne napoje fermentowane.