Mlekovita otrzymała zaszczytny tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki w kategorii Eksporter. Kapituła Business Centre Clubu honorując Mlekovitę wyróżnieniem, potwierdziła pozycję firmy jako największego eksportera produktów mleczarskich.
Konkurs „Ambasador Polskiej Gospodarki” jest ogólnopolskim niekomercyjnym przedsięwzięciem, którego zadaniem jest wyróżnianie oraz promocja przedsiębiorców osiągających sukcesy na rynkach międzynarodowych, promowanie wysokich standardów ekonomiczno-finansowych i dobrych praktyk biznesowych w kontaktach zagranicznych, zacieśnianie współpracy przedsiębiorców z przedstawicielami polskich instytucji odpowiedzialnych za promowanie Polski, polskiej gospodarki, kultury i inicjatyw społecznych, polegającej m.in. na rozwoju wzajemnych kontaktów i wymianie informacji.
Podstawowym celem konkursu jest promocja Polski na arenie międzynarodowej jako wiarygodnego partnera gospodarczego oraz sprzyjanie współpracy pomiędzy Ministerstwem Gospodarki a środowiskami gospodarczymi. Konkurs Ambasador Polskiej Gospodarki Konkurs organizowany jest pod patronatem Ministra Gospodarki i honorowym patronatem Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego. W konkursie zorganizowanym po raz siódmy Mlekovita otrzymała tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki w kategorii Eksporter. To wyróżnienie dla firm promujących polską gospodarkę przede wszystkim przez eksport wyrobów lub usług.
W ten sposób zostały docenione działania Mlekovity, które promują Polskę na arenie międzynarodowej jako wiarygodnego partnera gospodarczego, wspierają dobry wizerunek polskiego przedsiębiorcy, przyczyniają się do rozwoju gospodarczego kraju oraz przyciągają inwestorów, a także budują kapitał zaufania wobec Polski i Polaków. Aktywności te w 2014 r. wspierała owocna współpraca m.in. z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Wydziałami Promocji Handlu i Inwestycji Ambasad i Konsulatów RP, Agencją Rynku Rolnego i Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Sama kondycja eksportowa Mlekovity jest bardzo dobra. Rok 2014 obfitował w pozyskanie nowych rynków i zamknął się 110% dynamiką sprzedaży w stosunku do roku 2013. W 2014 roku Mlekovita wyeksportowała blisko 25% swojej produkcji na rynki całego świata, docierając do rekordowej liczby krajów: do państw Unii Europejskiej oraz aż 60 spoza UE, w tym m.in. do USA, Kanady, na Kubę, do Chin, państw w Azji i Afryce, a nawet do tak osobliwych miejsc jak Haiti, Ghana, Aruba, Komory czy Curacao.