Marka Łaciate ma szansę na międzynarodowy sukces! Znalazła się wśród 5 innych polskich marek uznanych za Wyborową Markę 89/09. Plebiscyt na wyborową markę ostatniego 20-lecia przeprowadziła redakcja Newsweek Polska. W dzisiejszym wydaniu prezentuje wyniki. Przez miesiąc ponad 34 tysiące internautów głosowało na te polskie marki, które ich zdaniem mają szansę na międzynarodowy sukces. Spośród 20 nazw własnych produktów wyłoniono pięć o największej liczbie głosów, którym nadano tytuł „Wyborowa Marka 89/09” – wśród nich znalazła się marka Łaciate, której właścicielem jest SM Mlekpol z Grajewa (podlaskie). Pozostałe marki, które otrzymały ten tytuł to: Atlas, Dr Irena Eris, Wittchen oraz Simple.
Marka ŁACIATE funkcjonuje na rynku od 1996 roku. Jej właścicielem jest MLEKPOL -niekwestionowany lider branży mleczarskiej, posiadający około 40 % udziału w rynku mleka UHT. Łaciate jest m.in. posiadaczem tytułu Superbrand Polska. Marka jest skutecznie
i efektownie promowana – często w niekonwencjonalny sposób. Podczas ostatnich targów Polagra Food pod hasłem "Łaciate zawsze modne" odbyła się sesja fotograficzna połączona z pokazem mody damskich strojów wykonanych z tkanin w łaty. W ramach kampanii „Dobre Łaciate” przeprowadzonej w 2008 opracowano interaktywny serwis „krowy łaciate live” – internauci śledzili w Internecie codzienne życie krów. Kampania została nagrodzona brązową statuetką Effie 2009 oraz Grand Prix Media Trendy 2009 za innowacyjne wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych w kampanii.