„Łaciate” – marka produktów Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol z Grajewa znalazła się na liście najcenniejszych i najsilniejszych polskich marek. Ranking po raz drugi przeprowadził dziennik „Rzeczpospolita” oraz firma doradcza „Ernst & Young”. Wczoraj firmy, których marki uznano za najwartościowsze otrzymały statuetki MARQA.
Marka „łaciate” znalazła się na 32 pozycji w rankingu „Rzeczpospolitej” i „Ernst & Young” wśród najbardziej wartościowych marek w Polsce. Jej wartość określono na ponad 186 mln zł. W kategorii samych produktów żywnościowych „Łaciate” uplasowało się na 11 pozycji, zaś na miejscu 16 wśród najczęściej wybieranych marek. W kategorii siły marki „Łaciate” znalazło się na 13 pozycji w rankingu. Siła marki oceniana jest m.in. w oparciu o zachowania klientów wobec marki, postrzeganie marki oraz rodzaj rynku na którym działa.
Gama produktów grajewskiego Mlekpolu firmowanych znakiem „Łaciate” jest bardzo szeroka. W „łaciatych” opakowaniach kupić można m.in. mleko UHT, mleczka smakowe, mleczko do kawy, śmietanę, twarogi i masło. Przypomnijmy, iż według badań SMG/KRC oraz PENTOR – „łaciate”: mleko UHT, śmietana oraz napoje mleczne są produktami najczęściej wybieranym i najchętniej kupowanymi przez klientów sklepów o powierzchni do 400 m kw.
MLEKPOL to największa polska spółdzielnia mleczarska, w której skład wchodzi siedem zakładów przetwórczych w: Grajewie, Kolnie, Mrągowie, Sejnach, Augustowie, Zambrowie i Bydgoszczy. Jest liderem w produkcji mleka UHT, posiadając około 35% udziału w rynku tego mleka w kraju.