Według najnowszych badań MEMBR Łaciate jest nadal najczęściej wybieranym mlekiem przez Polaków. Magazyn „Forum Mleczarskie” w grudniowym numerze przedstawił udziały rynkowe poszczególnych marek mleka.
Sprzedaż detaliczna mleka w Polsce to 637 mln litrów rocznie o wartości 1,23 mld zł. Mleko pasteryzowane stanowi 46% całego rynku mleka, zaś resztę (około 53%) - UHT. Najlepiej rozpoznawalną marką mleka jest Łaciate produkowane przez SM Mlekpol z Grajewa. Łączne udziały Mlekpolu w rynku mleka oceniane są na 24,2% pod względem ilości oraz 29,5% pod względem wartości (dane MEMBR za okres wrzesień 2005 - sierpień 2006). Drugą pozycję w gronie producentów mleka zajmuje Grupa Kapitałowa Mlekovita : 9,6% udział ilościowy oraz 10,2% - wartościowy. Brąz w rankingach sprzedażowych należy do mleczarni z Łowicza: 6,4% udział ilościowy i 7,1% - wartościowy. Ponadto liczącymi się graczami na rynku mleka są: SM Maćkowy, Rolmlecz, Radomsko, Rotr Rypin, Wart-Milk Sieradz i Kościan.
SM MLEKPOL z Grajewa to największa polska spółdzielnia mleczarska. W jego skład wchodzi 7 zakładów produkcyjnych. Najbardziej znanymi markami produkowanymi przez MLEKPOL są Łaciate, Milko, Białe, Mazurskie i Mrągowskie.