Wczoraj, uchwałą nadzwyczajnego walnego zebrania przedstawicieli członków SM Mlekovita zadecydowano o przyłączeniu w struktury firmy OSM KURPIE w Baranowie.
Zgodę na powyższe 18 sierpnia br. wydał UOKiK uznając, że nie niesie ona za sobą zagrożeń dla konkurencji oraz że nie będzie miała ona również negatywnych skutków dla konsumentów.
Nowo przyłączony zakład, skupuje ok. 330 tys. l mleka dziennie i zatrudnia 161 osób.
Po połączeniu firm, nazwa i logo baranowskiej mleczarni ulegną zmianie. Produkowane w Baranowie wyroby mleczarskie, w tym także jedyny w kraju wyśmienity ser CHEDDAR, opatrzone będą nazwą Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita oddział produkcyjny KURPIE w Baranowie, oraz logiem Mlekovity.
W zakresie produkcji nastąpi specjalizacja w dziedzinie produkcji sera CHEDDAR, co przyczyni się do zwiększenia dochodowości i rentowności, gdyż koncentracja przetwórstwa to najbardziej skuteczna droga poprawy efektywności i obniżki kosztów produkcji oraz poprawy pozycji rynkowej - mówi Prezes Zarządu GK Mlekovita Dariusz Sapiński - jeśli mamy wzmocnić swoją pozycję rynkową, to zdecydowanie _konsolidację i koncentrację__ uważam za doskonały sposób na wygraną walkę o konsumenta_. Przejęcia umożliwiają rozwój w znacznie szybszym tempie niż w drodze rozwoju organicznego. Korzyści jest wiele, od wzrost udziału w rynku, efektów synergii, redukcji kosztów, rozszerzenia zasięgu terytorialnego oferowanych produktów i uzupełnienia oferty produktowej po poszerzenie bazy klientów.
Jednak główną przesłanką realizowanej przez MLEKOVITĘ strategii jest zwiększenie skali działania, i tym samym wzmocnienie swojej pozycji negocjacyjnej - a wszystko po to, by być atrakcyjnym dla konsumenta.
Mlekovita to największa mleczarska grupa kapitałowa w Polsce i niekwestionowany lider branży. Grupa Mlekovita jest firmą ze 100-procentowym kapitałem polskim. Obecnie to najnowocześniejsza mleczarnia w kraju, o długoletniej tradycji i z ustaloną marką nie tylko na rynku polskim, ale również za granicą.
GK Mlekovita tworzą zakłady zajmujące się przetwórstwem i dystrybucją wyrobów mleczarskich: macierzysty w Wysokiem Mazowieckiem, a także w Bielsku Podlaskim, Morągu, Zakopanem, Lubawie i Działdowie oraz magazyny dystrybucyjne w Pieniężnie, Chrzanowie, Kluczborku, Kowalewie Pomorskim, Piasecznie, Wyszkowie, Łodzi, Białymstoku, Jadownikach, Goręczynie i Wolsztynie.
GK Mlekovita jest również liderem eksportu wśród przedsiębiorstw branży mleczarskiej. Produkty MLEKOVITY trafiają na rynki całego świata, w tym na najbardziej wymagające: Unii Europejskiej, USA, Japonii. Mlekovita od lat zajmuje pierwsze miejsce w prowadzonym przez Agencję Rynku Rolnego Rankingu 10 Największych Eksporterów artykułów mleczarskich oraz jako jedyna firma na rynku polskim otrzymała tytuł Wybitnego Polskiego Eksportera i nagrodę specjalną -- LIDER POLSKIEGO EKSPORTU w konkursie Wybitny Polski Eksporter organizowanym przez redakcję tygodnika Rynki Zagraniczne.
Konsekwentnie prowadzona polityka rozwoju firmy zadecydowała o tym, że Mlekovita ma obecnie w asortymencie ok. 300 produktów mleczarskich, w tym m.in.: sery twarde dojrzewające typu holenderskiego i szwajcarskiego, sery topione i wędzone, sery sałatkowo -- kanapkowe, serek ziarnisty, sery mozzarella, mleka UHT o zróżnicowanej pojemności i zawartości tłuszczu, mleka pasteryzowane, śmietanki UHT, mleczka zagęszczone, mleczka smakowe, kefiry, jogurty, maślanki, twarogi i twarożki smakowe, śmietany i śmietanki homogenizowane, masła i miksy maślane, mleka w proszku oraz serwatkę w proszku. Mlekovita jest jedynym w Polsce producentem bezwodnego tłuszczu mlecznego, jak również jedynym na Podlasiu producentem lodów na skalę przemysłową.
Mlekovita jest właścicielem chronionych znaków towarowych. Należą do nich m. in.: Sokół, Mazdamer, Prymus, Darek, Osełka, Miss Figura, Freskovita, Favita, Polskie.
Produkty z logo Mlekovity zdobyły zaufanie i uznanie konsumentów krajowych i zagranicznych. Co trzecia rodzina w Polsce sięga po karton mleka z logo Mlekovity, a niemal co piąty Polak kładzie na kanapkę ser wyprodukowany przez mleczarnię. Firma z roku na rok osiąga coraz lepsze wyniki zarówno finansowe, w skupie i przerobie surowca, jak i w efektywności zarządzania. Przekłada się to na systematyczny wzrost wartości marki Mlekovita, która jest obecnie najdroższą marką na Podlasiu oraz najdroższą marką produktów mleczarskich w kraju, jak również trzecią marką wśród polskich marek żywnościowych.
Pasmo sukcesów Mlekovita osiągnęła dzięki skutecznemu zarządzaniu. Za zbudowanie potęgi MLEKOVITY, największej mleczarskiej grupy kapitałowej i wybitny wkład w rozwój polskiego mleczarstwa Polski Klub Biznesu uhonorował Prezesa Zarządu Pana Dariusza Sapińskiego tytułem Businessmana Roku 2005. Zdobył on również wiele liczących się w świecie biznesowym nagród i wyróżnień.
Marka Mlekovita została wybrana jedną z najsilniejszych marek biznesowych "Business Superbrands" na rynku polskim.
7049792
1