Pierwsza połowa 2015 roku to zysk netto wyższy o 85% (wzrost ze 104 mln euro do 192 mln euro).
Firma tłumaczy to lepszą sprzedażą produktów o wyższej wartości dodanej i korzystnymi przeliczeniami walutowymi i niższymi cenami płaconymi za mleko. Obroty wzrosły do 5,645 mld euro co nie było jednak szczególnie wysokim wynikiem (wzrost o zaledwie 10 mln euro).
FrieslandCampina osiągnęła wzrost w Chinach i Hong Kongu oraz Indonezji, Afryce, płd-wsch. Europie oraz w segmencie dodatków. Wolumeny na dojrzałym rynku zachodnioeuropejskim były niższe.
W tym czasie gwarantowana cena za mleko spadła do 31,84 (spadek o 24,3%). Produkcja mleka wzrosła o 1,8%.
Zwraca uwagę 15,8% wzrost sprzedaży produktów dla dzieci w detalu (marka Friso) i hurcie. Istotne jest tutaj, że FrieslandCampina ustanowiła joint-venture o nazwie Friesland Huishan Dairy, które inwestować będzie w sprzedaż odżywek dla dzieci na rynku Chin, gdzie posiada zintegrowany łańcuch sprzedaży.
Stagnacja dotknęła sprzedaż napojów mleczarskich (spadek o 0,5%), podczas gdy sprzedaż serów w detalu wzrosła o 14% przy jednoczesnym spadku sprzedaży serów markowych o 6%. Jeżeli jednak wyłączy się efekt zakazu eksportu do Rosji, to okaże się, że handel markowymi serami wzrósł o 0,5%