Biogaz_III Forum 2025

Kryzys nie dotknął FrieslandCampiny

28 sierpnia 2015
Pierwsza połowa 2015 roku to zysk netto wyższy o 85% (wzrost ze 104 mln euro do 192 mln euro).
Firma tłumaczy to lepszą sprzedażą produktów o wyższej wartości dodanej i korzystnymi przeliczeniami walutowymi i niższymi cenami płaconymi za mleko. Obroty wzrosły do 5,645 mld euro co nie było jednak szczególnie wysokim wynikiem (wzrost o zaledwie 10 mln euro).


FrieslandCampina osiągnęła wzrost w Chinach i Hong Kongu oraz Indonezji, Afryce, płd-wsch. Europie oraz w segmencie dodatków. Wolumeny na dojrzałym rynku zachodnioeuropejskim były niższe.
W tym czasie gwarantowana cena za mleko spadła do 31,84 (spadek o 24,3%). Produkcja mleka wzrosła o 1,8%.


Zwraca uwagę 15,8% wzrost sprzedaży produktów dla dzieci w detalu (marka Friso) i hurcie. Istotne jest tutaj, że FrieslandCampina ustanowiła joint-venture o nazwie Friesland Huishan Dairy, które inwestować będzie w sprzedaż odżywek dla dzieci na rynku Chin, gdzie posiada zintegrowany łańcuch sprzedaży.

Stagnacja dotknęła sprzedaż napojów mleczarskich (spadek o 0,5%), podczas gdy sprzedaż serów w detalu wzrosła o 14% przy jednoczesnym spadku sprzedaży serów markowych o 6%. Jeżeli jednak wyłączy się efekt zakazu eksportu do Rosji, to okaże się, że handel markowymi serami wzrósł o 0,5%

POWIĄZANE

Spółdzielnia Mleczarska Ryki, jeden z wiodących producentów serów dojrzewających...

Przyspieszone tempo wdrażania regulacji CSRD (Corporate Sustainability Reporting...

Małgorzata Cebelińska, Wiceprezes Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, wzię...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę