Hochland Polska: Segment serów premium jest bardzo przyszłościowy
11 listopada 2015
– Sery z segmentu premium sprzedają się dobrze. W krajach zamożnych udział żywności typu premium wynosi ok. 5-10% w całym rynku. W Polsce natomiast jest to około 3%, co sprawia że rynek jest wciąż bardzo przyszłościowy, a przy tym odznacza się stabilnością i odpornością na cykle koniunkturalne – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.
– Hochland Polska ma w ofercie wyjątkowe sery żółte Premium w wyrafinowanych wariantach smakowych charakteryzujące się dużym oczkowaniem. Oryginalne opakowanie podkreśla premiowość produktu i gwarantuje widoczność. Emmentaler Classic ma łagodnie orzechowy smak, jest serem unikalnym o delikatnym smaku. Elastyczne wnętrze i równomiernie rozmieszczone oczkowanie podkreślają jego wyjątkowy charakter. Z kolei Maasdamer Caracter – ma delikatnie pikantny smak, liczne oczkowanie, a jego delikatna i sprężysta konsystencja zachwycą zarówno oczy jak i podniebienie każdego konesera. Wreszcie Kaaslander Premium – jest serem szczególnym. Jest delikatny i kremowy z licznym oczkowaniem. O jego unikalnym charakterze decyduje nuta owoców wiśni, która jest ukryta w jego smaku – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz.
– Sery premium pod marką Hochland są znane i przyciągają do sklepów konsumentów, dzięki czemu budują wartość kategorii oraz rozwijają ją poprzez innowację. Finalnie oznacza to obecność w gronie strategicznych partnerów każdej sieci i każdego detalisty. Największym sukcesem Hochland jest waga marki, jaka została osiągnięta w Polsce. Marka Hochland uzyskała ostatnio tytuł „Ulubiona Marka 2015 – Wybór Konsumentów” i jednocześnie zdobyła I miejsce, zwyciężając w kategorii Sery Żółte w niezależnym, ogólnopolskim badaniu konsumenckim Ulubiona Marka 2015 – Wybór Konsumentów. Celem badania było wyłonienie marek najbardziej cenionych przez konsumentów, a ta grupa jest kluczowa. Pokazuje to także badanie zrobione przez Millward Brown i Young&Rubicam oceniające pozycje marek na polskim rynku, w którym Hochland zajmuje 11. miejsce na liście marek obecnych w naszym kraju – dodaje nasz rozmówca.
– Mocną stroną segmentu serów Premium jest brak dostępnych zamienników. Rynek sera w Polsce rośnie ok 2-3% w ciągu roku, ale w przypadku takich serów różnie to wygląda. Dzisiaj konsumenci lubią jeść zdrowo, ale jednocześnie mieć produkt łatwy do spożycia, wygodny. Sprzedaż detaliczna serów premium odbywa się poprzez wszystkie podstawowe kanały ze szczególnym naciskiem na sklepy specjalistyczne oraz delikatesy – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz.