Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Grupa „Mlekovita” liderem na rynku przetworów mlecznych

23 sierpnia 2004

Trwa ekspansja Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita z Wysokiego Mazowieckiego, leżącego w samym sercu tzw. Zielonych Płuc Polski na Podlasiu. Spółdzielnia ma już kilkanaście zakładów w całej Polsce m.in.: w Zakopanem, Morągu, Bielsku Podlaskim oraz Chrzanowie. Pod względem gamy i ilości produktów, wyników finansowych oraz przerobu surowca zajmuje pierwsze miejsce w branży.

SM „Mlekovita” powstała ponad 75 lat temu, w 1928 roku (produkcja początkowo obejmowała tylko masło i sery). Dynamiczny rozwój spółdzielni przypadł na początek lat 90 tych, kiedy to opracowano logo i wdrożono niezwykle skuteczną strategię marketingową. Dziś Mlekovita jest największa i najdynamiczniej rozwijająca się firmą mleczarską w naszym kraju. Dziennie spółdzielnia przerabia blisko 2 miliony litrów mleka i 850 tysięcy litrów serwatki. – Zbudowaliśmy sieć sprawdzonych i pewnych dostawców wychodząc z założenia, że tylko producenci mleka są w stanie zapewnić jego wysoką jakość. To pozwala nam rozwijać zakład i przejmować mniejszych od nas – mówi Dariusz Sapiński, prezes zarządu SM „Mlekovita”. Niedawno, spółdzielnia przejęła kolejną mleczarnię - w Strzelinie. Ekspansja na rynku pozwala Mlekovicie oferować silne produkty regionalne np. scypki zakopiańskie. Lista wyrobów jest zresztą długa – zawiera ponad 200 pozycji, od mleka UHT w różnych opakowaniach, przez gamę kilkunastu serów żółtych, serków topionych i homogenizowanych, twarożków, miksów maślanych, masła, margaryny, śmietany, jogurtów, kefirów i maślanek. Mlekovita jest także jedynym w Polsce producentem bezwodnego tłuszczu mlecznego oraz serów typu Feta w kartoniku. Marka „Mlekovita” jest najdroższą marką na Podlasiu. „Mlekovita” jako jedyna firma produkuje także w tym regionie lody.

Mlekovita dbając o środowisko naturalne i najwyższą jakość wyrobów produkuje zgodnie z wymogami ISO 9001 i ISO 14001 oraz sytemu HACCP. Ponad 1/3 produkcji trafia na eksport do najbardziej wymagających rynków UE, USA czy Japonii. Sukces tym większy, że jak podkreśla prezes Sapiński firma opiera się wyłącznie na polskim kapitale. – Nasze działania koncentrujemy na potrzebach konsumentów tak, by oferować nie tylko smaczne, zdrowe i bezpieczne produkty, ale też takie, których oczekuje rynek – podkreśla. Dowodem, na taką politykę są nowości, a wśród nich m.in. nowoczesne napoje mleczne, połączenie mleka z sokiem pod nazwą Orange Vita, serki topione Mazowieckie w 100g kostce z praktycznym otwieraniem oraz lekki duet masła i margaryny Masvit. „Mlekovita” planuje też szereg inwestycji w rozwój nowych technologii i gamy produktów.


POWIĄZANE

Po wybuchu choroby niebieskiego języka w Europie w 2023 r., wirus choroby niebie...

21 października br. OSM Piątnica rozpoczyna kampanię promującą śmietanę 18%. W s...

Pracownicy z terenów objętych powodzią zaczynają masowo sięgać po zwolnienia lek...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę