Ptak_Waw_CTR_2024
Green Gas Poland

Grupa „Mlekovita” liderem na rynku przetworów mlecznych

23 sierpnia 2004

Trwa ekspansja Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita z Wysokiego Mazowieckiego, leżącego w samym sercu tzw. Zielonych Płuc Polski na Podlasiu. Spółdzielnia ma już kilkanaście zakładów w całej Polsce m.in.: w Zakopanem, Morągu, Bielsku Podlaskim oraz Chrzanowie. Pod względem gamy i ilości produktów, wyników finansowych oraz przerobu surowca zajmuje pierwsze miejsce w branży.

SM „Mlekovita” powstała ponad 75 lat temu, w 1928 roku (produkcja początkowo obejmowała tylko masło i sery). Dynamiczny rozwój spółdzielni przypadł na początek lat 90 tych, kiedy to opracowano logo i wdrożono niezwykle skuteczną strategię marketingową. Dziś Mlekovita jest największa i najdynamiczniej rozwijająca się firmą mleczarską w naszym kraju. Dziennie spółdzielnia przerabia blisko 2 miliony litrów mleka i 850 tysięcy litrów serwatki. – Zbudowaliśmy sieć sprawdzonych i pewnych dostawców wychodząc z założenia, że tylko producenci mleka są w stanie zapewnić jego wysoką jakość. To pozwala nam rozwijać zakład i przejmować mniejszych od nas – mówi Dariusz Sapiński, prezes zarządu SM „Mlekovita”. Niedawno, spółdzielnia przejęła kolejną mleczarnię - w Strzelinie. Ekspansja na rynku pozwala Mlekovicie oferować silne produkty regionalne np. scypki zakopiańskie. Lista wyrobów jest zresztą długa – zawiera ponad 200 pozycji, od mleka UHT w różnych opakowaniach, przez gamę kilkunastu serów żółtych, serków topionych i homogenizowanych, twarożków, miksów maślanych, masła, margaryny, śmietany, jogurtów, kefirów i maślanek. Mlekovita jest także jedynym w Polsce producentem bezwodnego tłuszczu mlecznego oraz serów typu Feta w kartoniku. Marka „Mlekovita” jest najdroższą marką na Podlasiu. „Mlekovita” jako jedyna firma produkuje także w tym regionie lody.

Mlekovita dbając o środowisko naturalne i najwyższą jakość wyrobów produkuje zgodnie z wymogami ISO 9001 i ISO 14001 oraz sytemu HACCP. Ponad 1/3 produkcji trafia na eksport do najbardziej wymagających rynków UE, USA czy Japonii. Sukces tym większy, że jak podkreśla prezes Sapiński firma opiera się wyłącznie na polskim kapitale. – Nasze działania koncentrujemy na potrzebach konsumentów tak, by oferować nie tylko smaczne, zdrowe i bezpieczne produkty, ale też takie, których oczekuje rynek – podkreśla. Dowodem, na taką politykę są nowości, a wśród nich m.in. nowoczesne napoje mleczne, połączenie mleka z sokiem pod nazwą Orange Vita, serki topione Mazowieckie w 100g kostce z praktycznym otwieraniem oraz lekki duet masła i margaryny Masvit. „Mlekovita” planuje też szereg inwestycji w rozwój nowych technologii i gamy produktów.


POWIĄZANE

Związek Polskich Przetwórców Mleka zaprasza na bezpłatne szkolenie pt.: “Międzyn...

Zapraszamy do udziału w trzeciej edycji kampanii "Lowe Krowe"! Poprzednie edycje...

Sekretariat Prezesa Zarządu ZPPM, Pana Marcina Hydzika,  przesyłał do Pierwszego...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę