Finlandia: Valio wypuści produkty z obniżonym poziomem dodawanego cukru
7 lipca 2015
Valio chce zmniejszyć zawartość dodawanego cukru o połowę w wybranych produktach, w tym jogurtach. To wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, których świadomość nt. cukru jest ważnym zjawiskiem. Jak podaje Valio redukcji cukru chce połowa Finów – dotyczy to zwłaszcza produktów podstawowych.
Według studium prowadzonego przez Taloustutkimus w marcu 2014 oraz badaniom Valio w ramach NEPA Snacking and Cooking Product Tree Study. Jak wynika z tych badań 20% Finów uznaje cukier za najlepszy środek słodzący, a 33% studiuje etykiety szukając informacji nt. zawartości cukru i kaloryczności. 14% wybiera produkty ze słodzikami jako alternatywę.
Valio zwraca uwagę na wskazania WHO, która zaleca redukcję ilości dodawanego cukru w diecie tak, aby stanowiła poniżej 10% dziennej dawki energii.
Choć osoby dorosłe w Finlandii spożywają dawkę cukru mieszczącą się w diecie, to 80% dzieci spożywa go za dużo.
W chwili obecnej Valio jest znaczącym producentem wyrobów bez dodatku cukru lub o obniżonej zawartości dodanego cukru. Elli Siltala, Wiceprezes Valio widzi także szansę w eksporcie tego typu wyrobów. Valio planuje poszerzyć komunikację internetową i na opakowaniach nt. obniżenia ilości dodawanego cukru. Strona facebook’owa Valio będzie wykorzystana do zapytania, które produkty Finowie chcieli widzieć z obniżoną zawartością cukru.
We wrześniu pojawią się nowe jogurty Valiojogurtti rahkainen: łyżeczkowe i pitne ze zwiększoną zawartością białka i niższym poziomem cukru.