Finlandia: Valio odetchnęło – sprzedaż serów świeżych w górę
11 września 2015
Valio po zamknięciu rynku rosyjskiego musiało zmniejszyć produkcję, zwolnić grupę pracowników i przemyśleć optymalizację produkcji. Zamknięcie rynku rosyjskiego było dla Finów szczególnie bolesne – fiński nabiał cieszył się dużą popularnością w Petersburgu i Moskwie.
W ramach walki o zwiększenie sprzedaży na krajowym rynku Valio postanowiło dokonać reformulacji swoich produktów.
Sery świeże Viola zaprojektowano na nowo, obecnie wytwarza się je ze świeżego filtrowanego mleka. Produkt gotowy ma oczywiście status bezlaktozowego. Jest bardziej puszysty i aksamitny.
Według Minny Korkiakangas, Marketing Manager w Valio, nowy produkt pomimo ostrej konkurencji cenowej ze strony innych uczestników rynku odnotował wzrost sprzedaży latem o 75% dzięki czemu udział Valio w tym segmencie wzrósł do 34% (dane za Nielsen Homescan).
To duże osiągnięcie, gdyż rynek twarożków w Finlandii jest nasycony. Najlepiej wypadła sprzedaż smaku chrzanowego, która wzrosła dużo powyżej zakładanych 30%, dalej czosnek i chilli.
Wszystkie produkty wytwarzane są w zakładzie w Joensuu.