Trwa ekspansja Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita z Wysokiego Mazowieckiego, leżącego w samym sercu tzw. Zielonych Płuc Polski na Podlasiu. Spółdzielnia ma już kilkanaście zakładów w całej Polsce m.in.: w Zakopanem, Morągu, Bielsku Podlaskim oraz Chrzanowie. Pod względem gamy i ilości produktów, wyników finansowych oraz przerobu surowca zajmuje pierwsze miejsce w branży.
SM "Mlekovita" powstała ponad 75 lat temu, w 1928 roku (produkcja początkowo obejmowała tylko masło i sery). Dynamiczny rozwój spółdzielni przypadł na początek lat 90 tych, kiedy to opracowano logo i wdrożono niezwykle skuteczną strategię marketingową. Dziś Mlekovita jest największa i najdynamiczniej rozwijająca się firmą mleczarską w naszym kraju. Dziennie spółdzielnia przerabia blisko 2 miliony litrów mleka i 850 tysięcy litrów serwatki.
- Zbudowaliśmy sieć sprawdzonych i pewnych dostawców wychodząc z założenia, że tylko producenci mleka są w stanie zapewnić jego wysoką jakość. To pozwala nam rozwijać zakład i przejmować mniejszych od nas - mówi Dariusz Sapiński, prezes zarządu SM "Mlekovita".
Niedawno, spółdzielnia przejęła kolejną mleczarnię - w Strzelinie. Ekspansja na rynku pozwala Mlekovicie oferować silne produkty regionalne np. scypki zakopiańskie. Lista wyrobów jest zresztą długa - zawiera ponad 200 pozycji, od mleka UHT w różnych opakowaniach, przez gamę kilkunastu serów żółtych, serków topionych i homogenizowanych, twarożków, miksów maślanych, masła, margaryny, śmietany, jogurtów, kefirów i maślanek. Mlekovita jest także jedynym w Polsce producentem bezwodnego tłuszczu mlecznego oraz serów typu Feta w kartoniku.
Marka "Mlekovita" jest najdroższą marką na Podlasiu. "Mlekovita" jako jedyna firma produkuje także w tym regionie lody.
Mlekovita dbając o środowisko naturalne i najwyższą jakość wyrobów produkuje zgodnie z wymogami ISO 9001 i ISO 14001 oraz sytemu HACCP. Ponad 1/3 produkcji trafia na eksport do najbardziej wymagających rynków UE, USA czy Japonii. Sukces tym większy, że jak podkreśla prezes Sapiński firma opiera się wyłącznie na polskim kapitale.
- Nasze działania koncentrujemy na potrzebach konsumentów tak, by oferować nie tylko smaczne, zdrowe i bezpieczne produkty, ale też takie, których oczekuje rynek - podkreśla.
Dowodem, na taką politykę są nowości, a wśród nich m.in. nowoczesne napoje mleczne, połączenie mleka z sokiem pod nazwą Orange Vita, serki topione Mazowieckie w 100g kostce z praktycznym otwieraniem oraz lekki duet masła i margaryny Masvit. "Mlekovita" planuje też szereg inwestycji w rozwój nowych technologii i gamy produktów.