Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

1 miejsce w rankingu miesięcznika FORBES

3 grudnia 2015
Mlekovita zdobyła 1 miejsce  i  nagrodę  Regional Forbes CSR Awards
w regionalnym rankingu firm społecznie odpowiedzialnych  ogłoszonym przez miesięcznik FORBES, gdzie doceniono naszą dbałość o najwyższe standardy odpowiedzialnego biznesu, do których zaliczono:  
O   troskę o ochronę środowiska,
O  respektowanie praw i interesów pracowników,
O   dbałość o pozostałych interesariuszy, zwłaszcza społeczności lokalne,
O   etyczne i zgodne z prawem podejściem do biznesu,
O   działania charytatywne.

CSR jest  koncepcją, według której przedsiębiorstwa uważa się za  „jednostki społeczne”, uwzględniające  w swojej strategii nie tylko interesy udziałowców, ale także  pozostałych interesariuszy - czyli tych grup społecznych, na które firma ma wpływ, i które – wzajemnie – wpływają na działalność firmy.

Pojęcie „interesariusz” (ang. stakeholders) po raz pierwszy zostało użyte już w 1963 r. przez Stanford Research Institute jako „grupy, bez których wsparcia organizacja przestałaby funkcjonować”. Obecnie najpopularniejszą jest definicja, określająca interesariuszy organizacji jako „każdą grupę lub jednostkę, która może wpłynąć albo na którą ma wpływ realizacja celów tej organizacji”. Dzielą się oni na interesariuszy wewnętrznych (pracowników) oraz zewnętrznych (np. klientów, kontrahentów, konkurentów, wierzycieli, władze, społeczności lokalne, media). Przedsiębiorstwo odpowiedzialne społecznie tak kształtuje relacje ze wszystkimi grupami swoich interesariuszy, by osiągać cele biznesowe maksymalizując jednocześnie ich korzyści, a co najważniejsze – nie naruszając ich interesów. Działalność odpowiedzialna społecznie nie może jednak wpływać negatywnie na konkurencyjność firmy. Cele biznesowe i społeczne muszą się uzupełniać.

Generalnie, odpowiedzialność przedsiębiorstwa sprowadza się do trzech głównych zasad:

1. Zrównoważonego rozwoju (gospodarowanie zasobami w taki sposób, by nie ograniczać możliwości rozwoju w przyszłości),

2. Odpowiedzialności za skutki swojej działalności wobec osób, na które ma ona wpływ,

3. Transparentności, czyli informowania interesariuszy o swojej działalności i jej skutkach.

Najprościej ideę CSR przedstawia koncepcja „3E” (etyka, ekologia, ekonomia), która oznacza że na podstawowym poziomie odpowiedzialności firma działa zgodnie z prawem i społecznie przyjętymi normami etycznymi, chroni środowisko naturalne i maksymalizuje swoją wartość ekonomiczną, czyli przynosi zyski udziałowcom.

CSR jest elementem strategii biznesowej,  ściśle  korelującej  i bezpośrednio oddziaływującej  na pozostałe cele strategiczne, które stawia sobie firma oraz przenikającej  przez wszystkie zachodzące

 w niej procesy biznesowe.

MLEKOVITA to największa mleczarska grupa kapitałowa  w Polsce i niekwestionowany lider branży. Grupa MLEKOVITA jest firmą ze 100-procentowym kapitałem polskim, o długoletniej tradycji i z ustaloną marką nie tylko na rynku polskim, ale również za granicą. Tworzą ją zakłady zajmujące się przetwórstwem i dystrybucją wyrobów mleczarskich: macierzysty w Wysokiem Mazowieckiem, a także w Bielsku Podlaskim, Morągu, Zakopanem, Lubawie, Działdowie,  Pilicy i Baranowie oraz magazyny dystrybucyjne w  Chrzanowie, Kluczborku, Kowalewie Pomorskim, Piasecznie, Wyszkowie, Łodzi, Białymstoku, Brzesku,  Goręczynie i Wolsztynie. Wytwarza szeroki asortyment markowych produktów (ponad 300,w tym m.in.: sery twarde dojrzewające typu holenderskiego, szwajcarskiego i angielskiego, sery topione i wędzone, sery sałatkowo – kanapkowe, serek ziarnisty, sery mozzarella, mleka UHT o zróżnicowanej pojemności i zawartości tłuszczu, mleka pasteryzowane, śmietanki UHT, mleczka zagęszczone, mleczka smakowe, kefiry, jogurty, maślanki, twarogi  i twarożki smakowe, śmietany i śmietanki homogenizowane, masła i miksy maślane, mleka w proszku oraz serwatkę w proszku), które są liderami kategorii w branży (np. mleko POLSKIE w butelce, mleko WYPASIONE, ser FAVITA, ser SOKÓŁ, masło ekstra POLSKIE, itp.) i za swój największy sukces uznaje przede wszystkim satysfakcję klientów. Najwyższa jakość oferowanych produktów zdobyła uznanie i zaufanie klientów, czego dowodem jest utrzymywana od lat pozycja lidera w Polsce oraz lidera eksportu wśród przedsiębiorstw branży mleczarskiej. Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe, bezpośrednio przekładają  się na systematyczny wzrost wartości marki, która według najnowszego rankingu opublikowanego przez dziennik RZECZPOSPOLITA jest obecnie najcenniejszą marką produktów spożywczych w kraju  oraz najdroższą marką na Podlasiu.  


POWIĄZANE

Po wybuchu choroby niebieskiego języka w Europie w 2023 r., wirus choroby niebie...

21 października br. OSM Piątnica rozpoczyna kampanię promującą śmietanę 18%. W s...

Pracownicy z terenów objętych powodzią zaczynają masowo sięgać po zwolnienia lek...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę