aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Czy Ciebie też wkurza fałsz? – nowa kampania Krajowej Rady Drobiarstwa

15 września 2020
Czy Ciebie też wkurza fałsz? – nowa kampania Krajowej Rady Drobiarstwa

Koniec z nieprawdziwymi informacjami i powielanymi stereotypami – właśnie taki jest cel najnowszej kampanii edukacyjno-informacyjnej Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej. Ma ona obalić mity, które narosły wokół sektora drobiarskiego. Głównym przekazem kampanii jest hasło „FAŁSZ W…KURZA”,nawiązujące bezpośrednio do rozpowszechnianych przez niektóre organizacje w przestrzeni publicznej mitów dotyczących mięsa drobiowego.
Ruchy te wykorzystują w komunikacji narrację, której głównym zadaniem jest gra na emocjach odbiorcy. Ich działania nie są poparte żadnymi dowodami, a w swoich przekazach stosują „politykę strachu”. Podkreślają i powielają nieprawdziwe informacje, że spożycie drobiu ma zły wpływ na zdrowie człowieka, a jego hodowla przyśpiesza zmiany klimatyczne. Do najbardziej popularnych mitów krążących wokół sektora zalicza się np. tzw „faszerowanie” kurczaków antybiotykami, podawanie hormonów w celu przyspieszenia wzrostu ptaków, czy kiepskie warunki chowu na fermach.
Branża drobiarska od kilku lat jest celem ataków różnych organizacji. W swoich działaniach przedstawiciele oraz zwolennicy tego typu ruchów atakują, niejednokrotnie agresywnie, producentów mięsa drobiowego. Konsumenci często nie zdają sobie sprawy, że tego typu przekazy nie są poparte żadnymi naukowymi dowodami, i bazują one na błędnych stereotypach niemających zbyt wiele z rzeczywistością – mówi dyrektor generalny KRD-IG Dariusz Goszczyński.
W opozycji do tych działań na początku września wystartowała ogólnopolska kampania edukacyjnoinformacyjna KRD-IG. Hasło kampanii – „FAŁSZ W...KURZA” – jest oparte na grze słów, która intryguje odbiorcę i zmusza go do myślenia. Dzięki wykorzystywaniu łamigłówki słownej odbiorca jest zachęcany do szukania informacji na własną rękę. Ważnym elementem kreacji jest odniesienie do strony
Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza, ul. Czackiego 3/5, 00-043 Warszawa, tel./fax +48 22 828 23 89, krd-ig@krd-ig.com.pl
Dział Hodowli i Oceny Drobiu, ul. Sarmacka 7, 60-975 Poznań, skr. poczt. 11, tel.+48 61 824 26 51, 824 26 52, fax +48 61 824 26 53, poznan@krd-ig.pl
www.krd-ig.com.pl
NIP 525-20-61-104, Bank BGŻ BNP Paribas S.A. O/Warszawa Konto nr 98203000451110000000800240
Projekt finansowany ze środków Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego
www.dobrydrob.pl, na której odbiorca znajdzie najpopularniejsze mity dotyczące drobiu oraz wiarygodne
informacje podparte wypowiedziami ekspertów. Tym samym internetowy portal jest centralnym miejscem, z
którego odbiorca może czerpać rzetelne wiadomości na temat mięsa drobiowego.
– Przeciwstawiając pozytywne skojarzenia dotyczące tego rodzaju mięsa z błędną narracją
rozpowszechnianą przez naszych przeciwników dajemy konsumentom szansę stania się naszymi
ambasadorami. Nasza kampania ma zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat walorów mięsa
drobiowego i obalić mity, które towarzyszą drobiu już od dłuższego czasu – dodaje Goszczyński
Hasło „FAŁSZ W…KURZA” zawisło na billboardach i citylightach rozsianych po największych miastach w
Polsce. Będą one towarzyszyły mieszkańcom wybranych aglomeracji przez cały wrzesień, a umiejscowione
zostały wokół najważniejszych węzłów komunikacyjnych danych miast.
Polska jest głównym producentem mięsa drobiowego w Unii Europejskiej, dzięki czemu krajowe produkty
goszczą na wielu światowych stołach. Co roku sektor drobiarski umacnia swoją pozycję lidera i pobija  kolejnerekordy eksportu. Dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na mięso drobiowe branża rozwija się z roku na rok i jest jedną z ważniejszych gałęzi polskiego sektora rolno-spożywczego, zapewniając wielu Polakom miejsca pracy. Jednak drób w efekcie narosłych dookoła mitów jest łatwym tematem ataków. Najnowsza kampania KRD-IG ma za zadanie odczarować niezgodny ze stanem faktycznym wizerunek polskiego mięsa drobiowego.

źrodło: Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza.


POWIĄZANE

Zmiana pozycji rolnictwa strategicznym atutem Europy!   Ponieważ Unia Europejska...

Jak pinformował na Sławomir Homaja z NSZZZ RI Solidarność, do tej pory w dopłaci...

Po wyjątkowo ciepłej pierwszej połowie kwietnia nastąpiło drastyczne ochłodzenie...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę