Rosnące dostawy mleka w Europie, chińskie spowolnienie i rosyjskie embargo sprowadziły ceny produktów mleczarskich do dawno niewidzianego, niskiego poziomu. Arla Foods osiągnęła wynik na sprzedaży na poziomie 10,3 mld euro rocznie, tj. 3,3% niżej niż rok wcześniej. Średnia cena w 2015 roku za 1 kg mleka wyniosła 33,7 eurocenta przy skupie 12,5 mld kg. W 2014 roku było to 41,7 eurocentów przy skupie 11,7 mld kg. Wynik netto wyniósł 295 mln euro.
Arla Foods wskazuje, że zaoszczędziła 330 mln euro dzięki programom oszczędnościowym i modernizacyjnym w porównaniu do poziomów z 2012 roku. W 2016 roku programy oszczędnościowe mają przynieść kolejne 100 mln euro.
Arla Foods obniżyła sprzedaż w Europie o 200 mln euro (3%), ale zrekompensowała to 20% wzrostem na Bliskim Wschodzie i Afryce oraz aż 50% wzrostem w Chinach i14% w USA.
Firma oczekuje powrotu koniunktury na rynku z końcem 2016 roku.
Forum Mleczarskie