Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Unia zapłaci za Polskie oscypki

24 czerwca 2005

15 czerwca br Komisja Europejska zatwierdziła 26 programów w 14 państwach członkowskich na informację i promocję produktów rolniczych w krajach członkowskich. Całkowity budżet programów wynosi 56,9 mln EUR, z czego UE wyłoży 26,1 mln EUR. Po raz pierwszy na liście znalazły się programy z Nowych Krajów Członkowskich (Polski, Węgier i Cyrpu).

Unia zapłaci za reklamę polskich produktów tradycyjnych, takich jak oscypki, miody pitne czy śliwowica. D la Polski przewidziano dotację w wysokości półtora miliona euro. Unijne fundusze pomogą oscypkowi zaistnieć na dużą skalę na unijnym rynku. Program na początek będzie skierowany do samych wytwórców. "Wyjaśniamy, jakie są korzyści z rejestracji takich produktów - tłumaczy Radosław Iwański z Agencji Rynku Rolnego.

Na razie do Brukseli wpłynęły bowiem tylko trzy wnioski z Polski - dotyczą oscypka, bryndzy i miodu wrzosowego z borów dolnośląskich. Drugi element kampanii będzie już skierowany do konsumentów. Już teraz trwają inne programy promujące naszą żywność. Jako pierwszy, dzięki funduszom UE, może na rynkach pozaunijnych zaistnieć sok z marchwi.

Wnioski dotyczące tego warzywa (lub według definicji UE - owocu) już trafiły do Brukseli. Stowarzyszenie producentów soków może liczyć na pomoc w przygotowaniu kampanii reklamowej i wizerunkowej.


POWIĄZANE

Od 10 lutego Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmował...

Około 92,6 tys. ton żywności o wartości ponad 265 mln zł trafi w tym roku do org...

Sytuacja na unijnym rynku rolnym nadal jest krytyczna. Potrzeba środków łagodząc...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę