Ptak_Waw_CTR_2024

Promocja unijnej żywności poza UE

16 grudnia 2008
Komisja Europejska zaakceptowała 11 programów promocji unijenj żywności poza granicami UE. Wspólnota przeznaczy na ten cel 17,8 miliona euro.
Państwa członkowskie przesłały do KE propozycje programów promujących unijną żywność w krajach trzecich. Komisja zaakceptowała 11 programów, zaproponowanych przez Niemcy, Grecję, Francję, Włochy, Cypr, Bułgarię, Hiszpanię i Irlandię. Wszystkie dotyczą promocji unijnej żywności w Rosji, Japonii, Chinach, Ameryce Południowej oraz na Ukrainie.

"Dostrzegam ogromny potencjał na rynkach państw trzecich, UE jest gotowa stawić czoła temu wyzwaniu", powiedziała Mariann Fischer Boel,, komisarz ds. rolnictwa.

KE pokryje 50% kosztów programów. Europejskie wino, owoce i warzywa, produkty rolnictwa ekologicznego, mięso, nabiał oraz produkty z chronionym oznaczeniem geograficznym zostaną objęte specjalnymi instrumentami promocji: kampanią informacyjną, reklamową i promocją. Środki przeznacozne będą też na uczestnictwo w targach i wystawach.

Państwa członkowskie muszą zgłosić do KE, w terminie do 30 czerwca 2009 roku, które programy promocyjne wybrały.


POWIĄZANE

Od 10 lutego Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmował...

Około 92,6 tys. ton żywności o wartości ponad 265 mln zł trafi w tym roku do org...

Sytuacja na unijnym rynku rolnym nadal jest krytyczna. Potrzeba środków łagodząc...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę