"Produkcja Mediów Cyfrowych" to nowa specjalność otwarta w Szkole Filmowej w Łodzi, skierowana do przyszłych kierowników produkcji i producentów nowych mediów. 16 grudnia 2002 r. rozpoczęła się zimowa rekrutacja.
Studia podjąć mogą osoby, które posiadają dyplom wyższej uczelni, z doświadczeniem w marketingu, reklamie lub mediach tradycyjnych. Zajęcia w studium mają poszerzyć tę wiedzę o wiadomości i umiejętności związane z organizacją produkcji interaktywnych mediów cyfrowych.
W program zajęć, wpisano zagadnienia z zakresu interaktywnych technologii cyfrowych, obsługi komputerowych aplikacji menedżerskich, organizacji pracy i technik kierowniczych, kosztorysowania i budżetowania, promocji i marketingu przedsięwzięć medialnych oraz systemu prawnego własności intelektualnej i audiowizualnej. Organizatorzy zaznaczają, że zajęcia obejmować będą głównie działania praktyczne: np. realizację przedsięwzięć internetowych lub multimedialnych (np. serwis internetowy, prezentacja multimedialna, gra komputerowa). Ale poparte będą one również teorią – zajęcia cykliczne w formie regularnych wykładów i ćwiczeń.
Co istotne studenci będą mogli skonfrontować swą wiedzę teoretyczną nie tylko z działaniem praktycznym, ale także z doświadczeniami ludzi z branży. Poza tym organizowane będą również wykłady tematyczne przygotowane przez zaproszonych wykładowców, ekspertów, praktyków oraz spotkania z wybitnymi postaciami życia kulturalnego i politycznego, znanymi osobistościami ze świata biznesu i administracji rządowej.
W przyszłości planuje się także uruchomienie tego typu studiów w trybie magisterskim i licencjatu.