Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Polskie produkty w UE

7 stycznia 2004

Produkty polskich firm są raczej dobrze oceniane na rynkach unijnych - wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Spraw Publicznych wśród eksporterów sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Doświadczenia polskich eksporterów pokazują, że "polskość" jest raczej neutralna dla odbiorców polskich towarów, a 38 proc. ankietowanych zauważa efekty pozytywnych skojarzeń z Polską - powiedział Krzysztof Jasiecki z Polskiej Akademii Nauk na konferencji prasowej w Warszawie.

80 proc. polskich eksporterów zamierza zwiększyć wartość eksportu w perspektywie dłuższej niż trzy lata. W największym stopniu na dobrą sprzedaż eksportowanego produktu na rynki Unii Europejskiej wpływa fakt spełnienia przez ten towar norm unijnych. Badania wykazały, że jedną z najskuteczniejszych metod ekspansji na rynki zagraniczne są połączenia na poziomie małych firm, które mogą prowadzić do powstania sieci.


POWIĄZANE

Od 10 lutego Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmował...

Około 92,6 tys. ton żywności o wartości ponad 265 mln zł trafi w tym roku do org...

Sytuacja na unijnym rynku rolnym nadal jest krytyczna. Potrzeba środków łagodząc...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę