Produkty polskich firm są raczej dobrze oceniane na rynkach unijnych - wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Spraw Publicznych wśród eksporterów sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Doświadczenia polskich eksporterów pokazują, że "polskość" jest raczej
neutralna dla odbiorców polskich towarów, a 38 proc. ankietowanych zauważa
efekty pozytywnych skojarzeń z Polską - powiedział Krzysztof Jasiecki z Polskiej
Akademii Nauk na konferencji prasowej w Warszawie.
80 proc. polskich
eksporterów zamierza zwiększyć wartość eksportu w perspektywie dłuższej niż trzy
lata. W największym stopniu na dobrą sprzedaż eksportowanego produktu na rynki
Unii Europejskiej wpływa fakt spełnienia przez ten towar norm unijnych. Badania
wykazały, że jedną z najskuteczniejszych metod ekspansji na rynki zagraniczne są
połączenia na poziomie małych firm, które mogą prowadzić do powstania
sieci.