W jaki sposób najlepiej wypromować unijne produkty rolne w świecie? Takie pytanie zadała Komisja Europejska rozpoczynając konsultacje z unijnymi krajami.
Obecnie obowiązujące przepisy w tej sprawie powstały w latach 80-tych. Później wprawdzie unijne regulacje były częściowo zmieniane, ale Bruksela uznała, że Europie potrzebna jest nowa strategia promocyjna. „Istotne znaczenie dla rynku pracy i wzrostu gospodarczego w Europie ma poprawa pozycji unijnego sektora rolnego na tradycyjnych i wschodzących rynkach. Dlatego musimy się zastanowić jak najlepiej dostosować nasze systemy, by zrealizować ten cel" - powiedział rzecznik Komisji Europejskiej Roger Waite. Dodał, że chodzi o promocje unijnych produktów po 2013 roku.
Konsultacje potrwają do końca września. Do udziału w nich zostali zaproszeni konsumenci, producenci, dystrybutorzy i unijne rządy. Na podstawie zebranych odpowiedzi Komisja przygotuje propozycje przepisów w tej sprawie.