Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Polska droga mleczna

20 listopada 2015


Rok 2015 jest trudny dla polskich i światowych  producentów i przetwórców mleka. Krajowy rynek uwarunkowany jest niskimi cenami surowca, zamknięciem rosyjskiego rynku, wysokimi karami za przekroczenie kwot mlecznych czy suszą. Eksperci i przedstawiciele wielu spółdzielni mleczarskich informują, że sposobem na odbicie się od tej trudnej sytuacji jest umocnienie pozycji na rynku krajowym oraz eksport.


Do sierpnia 2015 roku wyeksportowaliśmy artykuły mleczarskie o wartości 1,1 mld euro, a więc o 17% mniej niż rok wcześniej. Standardowo już największymi odbiorcami są kraje Unii Europejskiej – Niemcy, Czechy, Holandia czy Włochy. Wśród krajów poza unijnych dominują: Algieria (38 mln euro), Chiny (32 mln euro), Wietnam (24 mln euro) oraz Arabia Saudyjska (16 mln euro).

Jak prognozują eksperci Banku Zachodniego WBK w 2016 roku powinniśmy odnotować wzrost sprzedaży artykułów mleczarskich.

Trudna sytuacja rynkowa zmusza producentów do poszukiwania nowych rynków eksportowych oraz wzmacniania pozycji na rynku krajowym. Jedną z możliwości rozwoju spółdzielni daje udział w krajowych targach biznesu spożywczego o międzynarodowym zasięgu.

„Branża mleczarska to ważny sektor polskiej gospodarki, który może poszczycić się wieloma sukcesami eksportowymi. Dla przedstawicieli tej branży mamy atrakcyjną ofertę wystawienniczą, która umożliwia nawiązanie nowych kontaktów z zagranicznymi partnerami, z krajów takich jak Chiny, Niemcy czy Ukraina. Ponadto podczas III edycji targów odbędzie się specjalna strefa do rozmów wystawców z przedstawicielami sieci handlowych. Już po poprzednich edycjach wiemy, że takie spotkania okazują się owocne i przynoszą pozytywne rezultaty”- informuje Agnieszka Szpaderska, manager Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw, które odbędą się w dniach 19-21 kwietnia 2016 w EXPO XXI.

 

„Zwiedzający poprzednią edycję byli mocno zainteresowani ofertą polskiego sektora mleczarskiego, głównie eksportem mleka w proszku” – dodaje Szpaderska.

Wśród wystawców II edycji znaleźli się krajowi i zagraniczni producenci mleka i jego przetworów – zdobywca Złotego Medalu OSM w Kransymstawie, OSM w Łowiczu, OSM w Skierniewicach, holenderski producent sera Beemster Cheese oraz liczni dystrybutorzy produktów mleczarskich.

„III edycja WorldFood Warsaw odbędzie się w dniach 19-21 kwietnia w Warszawie. Już dziś zapraszam przedstawicieli sektora mleczarskiego do udziału w tej wystawie” – zachęca Szpaderska.

WorldFood Warsaw to targi biznesowe o międzynarodowym zasięgu. W minionej edycji udział wzięło 200 wystawców z 28 krajów świata oraz ponad 3 tysiące zwiedzających. Aż 94% wystawców uważa, że udział w targach przyczynia się do zwiększenia wyników sprzedażowych. Po raz pierwszy w II edycji targów zorganizowano strefę spotkań z przedstawicielami sieci handlowych. W rozmowach B2B udział wzięli reprezentanci Auchan, SPS Hansel, TOPAZ, Jeronimo Martins Polska, Carrefour, Makro, Tesco, Cash&Carry czy WSS Społem.

Już dziś organizatorzy targów przewidują, że trzecia edycja  odbędzie się z jeszcze większym rozmachem. A jej bogaty program merytoryczny z pewnością okaże się ciekawy dla przedstawicieli sektora spożywczego, w tym branży mleczarskiej.

***

Więcej informacji na temat oferty wystawienniczej:

Agnieszka Szpaderska

Manager Targów WorldFood Warsaw
Tel. 22 395 66 93
E-mail: agnieszka@worldfood.pl


POWIĄZANE

W I połowie 2015 roku odnotowano wzrost wolumenu i zwyżkę wartości wywozu płynne...

Eksport do Wielkiej Brytanii, drugiego najważniejszego odbiorcy polskich produkt...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę