MERCOSUR1

Przedsiębiorco, podbijaj rynki zagraniczne

18 lutego 2016
Przedsiębiorco, podbijaj rynki zagraniczne

Jest mnóstwo przykładów polskich przedsiębiorstw, które odniosły sukces na rodzimym rynku, ale nigdy nie spróbowały sił za granicą. A szkoda, bo wiele naszych firm ma świetnych fachowców i innowacyjne produkty, wyróżniające się jakością na tle tych, które oferuje zagraniczna konkurencja.

Firmy decydujące się na wejście na nowy rynek powinny pamiętać o kilku ważnych rzeczach. „Istotnym elementem jest jego wybadanie, chociażby zrobienie próby na małej liczbie klientów, ewentualnie »rozpoznanie bojem«, które sprawdza się także w biznesie, nie tylko w wojskowości” – mówi serwisowi infoWire.pl Cezary Małuj, prezes firmy Focus Telecom Polska.

Bardzo ważne jest również, aby przed rozpoczęciem zagranicznej ekspansji wziąć poprawkę na kulturę regionu, w którym chcemy się pojawić z naszymi produktami. Konieczne będzie też przezwyciężenie bariery językowej. Ograniczenie się do komunikacji w uniwersalnym języku angielskim może okazać się niewystarczające.

Pomocne w zaistnieniu na rynku zagranicznym będzie także nawiązanie współpracy z lokalnymi instytucjami i przedsiębiorstwami. Często mają one bardzo dobrą sieć dystrybucji, ale brakuje im odpowiednich produktów, co da się doskonale wykorzystać. Ponadto warto uzyskać wsparcie z naszych rządowych programów stymulujących ekspansję rodzimych firm za granicę.

infowire.pl


POWIĄZANE

Indeks PMI dla polskiego przetwórstwa zwiększył się w styczniu do 48,8 pkt. wobe...

Z najnowszego wydania MAKROmapa (biuletyn ekonomiczny analityków Credit Agricole...

Odpowiedź na interpelacje poselskie polskich europarlamentarzystów udzielona prz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę