Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Co zyskuje rolnik w grupie producenckiej?

19 czerwca 2002

Pojedynczym, drobnym producentom trudno jest sprostać coraz większym wymaganiom rynku, stąd coraz większe zainteresowanie wzbudza organizowanie się rolników w producenckie grupy marketingowe. Grupy producenckie stwarzają nowe możliwości działania, umożliwiając obniżenie kosztów produkcji i ograniczenie ryzyka. Połączenie oferty rynkowej wielu gospodarstw zwielokrotnia ich siłę ekonomiczną i możliwości działania na rynku. Otwiera również nowe kanały zbytu, z których pojedyncze gospodarstwa nie mogły korzystać. Wzmacnia także pozycję negocjacyjną w kontaktach handlowych z odbiorcami produktów i dostawcami środków produkcji. 

Co zyskuje rolnik w grupie producenckiej?

  • wyższe ceny zbytu i inne warunki transakcji korzystniejsze od tych, jakie może wynegocjować pojedynczo,
  • możliwość obniżenia kosztów dystrybucji towarów poza lokalną siecią sprzedaży,
  • eliminowanie do minimum pośrednictwa handlowego, a przez to podniesienie dochodowości z uzyskanej  marży pośredniej,
  • możliwość tańszego nabycia środków do produkcji oraz korzystniejszych warunków płatności i dostaw, poprzez zakupy w ilościach hurtowych,
  • możliwość operowania na rynku giełdowym, rynkach hurtowych oraz podejmowania dostaw do sieci supermarketów i hipermarketów,
  • możliwość zawierania długoterminowych korzystnych kontraktów z odbiorcami produktów i większą pewność zbytu,
  • możliwość budowania stałej sieci odbiorców oraz konfekcjonowania towarów zgodnie z ich wymogami,
  • łatwiejszy dostęp do informacji rynkowej, niższe koszty jej pozyskania oraz lepsze rozeznanie rynku,
  • lepsze dostosowanie produkcji do wymagań odbiorców i konsumentów,
  • niższe koszty inwestycji i większe możliwości pozyskania niezbędnego kapitału,
  • oszczędność czasu przeznaczonego na zaopatrzenie i zbyt,
  • pełniejsze wykorzystanie potencjału produkcyjnego oraz umiejętności i doświadczenia stowarzyszonych  rolników,
  • możliwość lepszego zabezpieczenia prawnego dokonywanych transakcji i zmniejszenie ryzyka handlowego,
  • dogodniejsze formy zawierania ubezpieczeń majątkowych i innych,
  • możliwość zatrudnienia specjalisty do spraw marketingu.

POWIĄZANE

Rolnictwo 4.0 – nie ma konieczności dwukierunkowej wymiany danych w robotach! Za...

Rada Europy uzgadnia pakiet "VAT w erze cyfrowej" Rada osiągnęła dziś porozumien...

Fundusz odbudowy i zwiększania odporności Rada Europy zatwierdza zmienione plany...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę