Kultywowanie postaw proekologicznych u młodzieży poprzez zajęcia edukacyjno–wychowawcze oraz szukanie nowych rozwiązań w zakresie przekazu ekologicznych wartości to jedno z zadań od kilku lat kontynuowane przez Agencję Rynku Rolnego.
W dniach od 28 września do 2 października br. Opolski Oddział Terenowy Agencji Rynku Rolnego był organizatorem warsztatów kulinarnych dotyczących produktów regionalnych, tradycyjnych i ekologicznych oraz zasad zdrowego żywienia. W praktycznej formie zajęć edukacyjnych uczestnicy aktywnie brali udział w czynnościach gospodarskich, jak również kulinarnych. W harmonogramie znalazły się takie zagadnienia jak: zasady zdrowego żywienia, tradycyjne przetwórstwo, żywność regionalna, tradycyjna i ekologiczna oraz jej wytwarzanie i znakowanie.
W laboratorium smakowym uczestnicy warsztatów mieli między innymi możliwość przeanalizowania różnic jakie występują pomiędzy sokami różnych producentów, ich składem jak i procesem produkcji oraz czynnie uczestniczyli w przebiegu produkcji wytwarzania soku. Niekonwencjonalnym powrotem do tradycji kulinarnych było stanowisko przy którym młodzież miała szanse poznać walory smakowe i zastosowanie wielu ziół.
Ze względu na to, iż konsumenci coraz częściej kierują się podczas zakupów żywności nie tylko ceną produktów, ale ich walorami smakowymi, zdrowotnymi czy też tradycją wytwarzania lub ściślejszą kontrolą procesów produkcji młodzież uczestnicząca w wydarzeniu miała okazję poznać systemy jakości żywności (znakowanie) występujące na świecie, w krajach Unii Europejskiej jak i w Polsce.
Ta niekonwencjonalna forma edukacji skierowana została do uczniów, a także kadry nauczycielskiej szkół o profilu rolniczym i gastronomicznym z województwa opolskiego. Zajęcia miały na celu uświadomienie, dlaczego warto sięgać po produkty rolnictwa ekologicznego, co sprawia, że są one wyjątkowe oraz co wpływa na ich niepowtarzalny smak i właściwości.
Agnieszka Zagola Dyrektor OT ARR w Opolu przedstawiła uczestnikom spotkań udział Agencji Rynku Rolnego w prowadzeniu działań promocyjnych i informacyjnych mających na celu promowanie polskich produktów rolnych.