Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na pochodzenie warzyw i owoców oraz metody ich uprawy, co skutkuje dynamicznym rozwojem rolnictwa ekologicznego. Zgodnie z tym trendem oraz ideą zrównoważonego rozwoju, sieć MAKRO Cash & Carry poszerza swoją ofertę BIO warzyw i owoców.
Do niedawna w halach MAKRO można było znaleźć głównie BIO warzywa, takie jak: cebula, czosnek, ziemniaki, buraki, marchew, pietruszka, seler i włoszczyzna. Jednak klienci odwiedzający sieć coraz częściej pytali o możliwość wprowadzenia nowego asortymentu BIO. W odpowiedzi na zwiększające się zainteresowanie tego typu produktami, od drugiego tygodnia czerwca br. oferta BIO warzyw została poszerzona oraz wprowadzone zostały BIO owoce. Na liście nowości znaleźć można pomarańcze, cytryny, ananasy, awokado, kiwi, bakłażany, cukinie, ogórki, pomidorki cherry i pomidory gałązka oraz kukurydzę gotowaną.
Każdy dostarczony do naszych hal artykuł BIO ma unijne logo produkcji ekologicznej – jest to biały liść na zielonym tle. Widząc to logo, konsument ma pewność, że BIO owoce i warzywa zostały wyhodowane zgodnie z przepisami unijnymi dotyczącymi ochrony środowiska, czyli nie użyto nawozów sztucznych oraz pestycydów – podkreśla Joanna Nakonieczna, specjalista ds. warzyw i owoców w MAKRO.
Rolnictwo ekologiczne to obecnie najbardziej zrównoważona metoda produkcji żywności, która jednocześnie jest przyjazna środowisku. W Polsce w ostatnich latach nastąpił wzrost powierzchni użytkowej oraz liczby gospodarstw ekologicznych, co było spowodowane zwiększonym zainteresowaniem konsumentów na produkty tego typu. Od 2005 roku do dzisiaj ta liczba wzrosła 11-krotnie. Dzięki temu zajmujemy w Unii Europejskiej trzecie miejsce pod względem liczby gospodarstw ekologicznych. Wyprzedzają nas tylko Włochy i Hiszpania.
***
MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bieżącym roku firma obchodzi 20 rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. MAKRO posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi około 300000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce ponad 5500 osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl
METRO Cash & Carry działa w 28 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 117 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku obrotowym 2013/2014 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. METRO Cash & Carry jest linią sprzedaży w ramach firmy METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku obrotowym 2013/2014 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 63 mld euro. Firma zatrudnia około 250 tysięcy pracowników i działa w ponad 2200 halach w 31 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm (linii sprzedaży), które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego - Media Markt, Saturn - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz hipermarketów - Real i Galerii Kaufhof.