Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Superciągnik do testów i badań maszyn. Najnowsza inwestycja Cynkometu

19 sierpnia 2019
Superciągnik do testów i badań maszyn. Najnowsza inwestycja Cynkometu

Ciągnik Deutz Fahr o mocy 226 KM – to najnowsza inwestycja Cynkometu z Czarnej Białostockiej. Pojazd będzie wykorzystywany podczas badań i testów niezbędnych do uzyskania homologacji europejskiej dla produkowanych przez spółkę maszyn rolniczych.
Wszystkie testy przeprowadzane są w Centrum Badawczo-Rozwojowym Technologii Rolniczych Cynkometu, które powstało we wrześniu 2018 r. i było współfinansowane z funduszy unijnych. Ta przełomowa inwestycja wprowadziła spółkę w nowy etap rozwoju, co przekłada się m.in. na rozszerzenie asortymentu maszyn i powstawanie nowych prototypów o większych ładownościach. Wart 0,5 mln zł, innowacyjny ciągnik o dużej mocy
ma pomóc spółce w pozyskiwaniu europejskiego świadectwa homologacji dla tych maszyn (uprawniającego do sprzedaży w krajach UE).
– Pod koniec 2018 roku, w którym odnotowaliśmy dynamiczny wzrost sprzedaży w Europie Zachodniej i Południowej, zdecydowaliśmy się przeprowadzić postępowanie homologacyjne naszych maszyn rolniczych. Na wspomniane rynki trafiają przyczepy i rozrzutniki o dużych ładownościach, stąd decyzja o zakupie ciągnika mocniejszego i lepiej dostosowanego do badań. To kolejna inwestycja, która z pewnością przyczyni się do szybszej realizacji planowanych przedsięwzięć - mówi Mariusz Dąbrowski, prezes Cynkometu.

Inwestycja jest niezbędna także wobec nowych wymogów Unii, których spełnienie warunkuje uzyskanie certyfikacji.
– W homologacji europejskiej przyczep i rozrzutników, a takie właśnie wykonujemy w tej chwili, znacznie wzrosły wymogi dotyczące skuteczności hamowania i bezpieczeństwa instalacji hamulcowych; zmienił się także sposób przeprowadzania takich badań – informuje Tomasz Awłasewicz, dyrektor Centrum Badawczo- Rozwojowego Technologii Rolniczych Cynkometu. - Obecnie pomiary przeprowadzane są trakcyjnie, przy pełnym obciążeniu pojazdu. Trzeba uzyskać 50 proc. skuteczność hamowania dla prędkości 40km/h. W związku z tym, przyczepę o masie do 24 ton należy rozpędzić do prędkości minimum 45km/h, a do tego jest potrzebny naprawdę mocny ciągnik. Dodatkowo przetestowane muszą być instalacje hamulcowe - zarówno hydrauliczne, jak i pneumatyczne, więc traktor także musi być wyposażony w układy do sterowania tymi instalacjami. To właśnie powód, dla którego zdecydowaliśmy o zakupie tak silnego i dobrze wyposażonego ciągnika.
Ciągnik Deutz Fahr 6215 RC Shift został dostarczony do Cynkometu w lipcu przez przedstawiciela producenta – Arkadiusza Kura i Michała Kulpanowskiego – właściciela firmy Agro-Plus Bogate, autoryzowanego dealera sprzętu rolniczego renomowanych producentów.

Na zdjęciu od prawej: Arkadiusz Kur (Deutz-Fahr Polska), Mariusz Dąbrowski (prezes Cynkometu), Michał Kulpanowski (właściciel Agro Plus Bogate), Piotr Sadowski (specjalista ds. sprzedaży Cynkometu).

źródło: maszmedia


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę