aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Polski konsument jest słodki

16 maja 2019
Polski konsument jest słodki
Newseria Biznes

Nasze przywiązanie do spożywania czekolady nie słabnie, a jej produkcja w Polsce z każdym rokiem wzrasta. Jemy wiele słodyczy, najczęściej dla przyjemności lub na poprawę humoru. Mimo rosnącego rynku przekąsek bezcukrowych, jesteśmy tradycjonalistami i chętnie sięgamy po klasyczne łakocie, które sprzedawane są na naszym rynku w miliardowych ilościach. Kto je kupuje i co warunkuje słodkie decyzje zakupowe polskich konsumentów?

W zeszłym roku Polacy kupili około 4,2 mld słodyczy. Mimo, iż liczba ta robi wrażenie, to gdy porównamy nasze wyniki z tymi na rynkach zagranicznych okazuje się, że wcale nie jesteśmy w ścisłej czołówce. Jednym z głównych powodów, dla których sięgamy po słodkie przekąski, jest po prostu osobista przyjemność. Z badań Nielsena wynika, że taki powód deklaruje aż 79% z nas. Polacy jedzą słodycze także na poprawę nastroju. Traktują je jako antidotum na tzw. „gorsze dni”. Zmienia się jednak świadomość konsumentów i na przestrzeni ostatnich lat próbują kontrolować ilość zjadanych smakołyków. Dlatego też coraz częściej decydują się na zakup produktów w mniejszych opakowaniach.

Najchętniej wybierane słodkości

Trendy te potwierdzają badania. Według danych Nielsena ponad połowa sprzedawanych w Polsce słodyczy to produkty o wadze poniżej 50 gram. Z raportu wynika także, że aż 1/4 konsumentów przyznaje, że to właśnie niewielkie porcje pomagają im kontrolować ilość spożywanych kalorii. Jeśli natomiast chodzi o preferencje smakowe konsumentów to do najchętniej wybieranych przysmaków należą ciastka, czekolada i praliny, a także cukierki oraz batony. Gusta klientów wypływają na rynek, co widać chociażby w przypadku czekolady. Z danych GUS wynika, że jej produkcja w marcu 2019 r., w stosunku do roku 2018 wzrosła o 4% (37,9 tys. ton). Oczywiście w Polsce rozwija się również trend batonów musli i słodyczy specjalistycznych, po które klienci sięgają szukając m.in. nowych kompozycji smakowych jednak popularność tych produktów wciąż ustępuje tradycyjnym preferencjom zakupowym Polaków.

Słodki potencjał

Polski rynek słodyczy osiągnął w zeszłym roku wartość 12,3 mld złotych i zdaniem ekspertów będzie nadal rósł. Polacy często i chętnie kupują słodycze, a mimo to konsumują ich trzy razy mniej niż mieszkańcy innych krajów europejskich (np. Niemcy). Wzrost spożycia słodyczy w Polsce stale wpływa na rozwój całej branży, szczególnie że wciąż pojawiają się nowe trendy, takie jak np. bite-sizes (drobne przekąski w mniejszych opakowaniach), czy słodycze specjalistyczne, których kaloryczność udało się zredukować. - Dostrzegamy zmieniające się trendy i nowe potrzeby klientów. Perfetti Van Melle posiada w swojej ofercie produkty dopasowane do obecnych wymagań. Co więcej - jesteśmy w stanie zaspokoić ciągle rosnące zapotrzebowanie na słodycze. Skupiamy się na jakości, sposobie pakowania czy przeznaczeniu produktów. Wszystko po to, żeby konsument był zawsze zadowolony. - mówi Stephane Tikhomiroff, Dyrektor Generalny Perfetti Van Melle.

 

 

Newseria Biznes


POWIĄZANE

Sekrety bezpiecznych transakcji online: Najlepsze praktyki dla użytkowników syst...

Jak wynika z najnowszego sondażu, 76,1% Polaków na co dzień oszczędza na zakupac...

Folia stretch jest niezwykle wszechstronnym materiałem, który ma szereg różnych ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę