Związek Producentów Cukru rozpoczyna kampanię edukacyjną pod hasłem „Uczymy jak słodzić”. Jej celem jest uświadomienie, że składnik ten jest produktem w pełni naturalnym i potrzebnym w zbilansowanej diecie, a w konsekwencji zmiana wizerunku cukru.
Od lat w opinii publicznej istnieje wiele stereotypów dotyczących cukru – produkt ten uważa się za przyczynę cukrzycy, próchnicy oraz otyłości, a temat budzi wiele skrajnych emocji. W związku z tym Związek Producentów Cukru w Polsce zrzeszający cztery firmy zajmujące się produkcją cukru - Krajową Spółkę Cukrową S.A., Pfeifer & Langen Polska S.A., Südzucker Polska S.A. oraz Nordzucker Polska S.A, postanowił przygotować kampanię, która ma zadanie obalić te stereotypy. Celem kampanii nie jest namawianie do spożywania cukru, a jedynie pokazanie, że składnik ten może być elementem zbilansowanej diety, pod warunkiem zachowania umiaru oraz wprowadzenia w życie aktywności fizycznej.
W akcję zaangażowała się dietetyczka, Agnieszka Piskała, która stworzyła na potrzeby kampanii raport podsumowujący dotychczasową wiedzę dotyczącą cukru i jego spożywania, a także znany restaurator i szef kuchni – Mateusz Gessler.
W ramach naszej kampanii chcemy edukować konsumentów oraz podpowiadać, jak mogą rozsądnie sięgać po cukier. Poprzez dostarczenie merytorycznych materiałów takich jak raport, czy dedykowana strona internetowa, chcemy trafić do Polaków z rzetelną oraz ekspercką wiedzą. – mówi Michał Gawryszczak, dyrektor biura Związku Producentów Cukru w Polsce.
Kampania będzie realizowana od końca maja do końca grudnia.
Więcej szczegółów, w tym raport można znaleźć na stronie www.uczymyjakslodzic.pl
Biuro prasowe Związku Producentów Cukru w Polsce