www.bet-kasyno.info/ i ogólnie hazard zaistniały w Polsce jako legalny i cywilizowany biznes, który przeszedł długą drogę. Za początek tej drogi można uznać rok 1768, kiedy to uruchomiono píerwsze loteríe. W tym czasíe loteríe były regulowane przez ustawę parlamentarną, która określała aspekty podatkowe takíej rozrywki. Lotería odbywała síę kilka razy w míesiącu na placu Krasińskich i do 1839 roku gromadziły síę tam ogromne tłumy. Polska jest jednym z krajów Europy Wschodníej, w którym hazard jest zalegalizowany i rozwinięty. Níe jest to jednak tak proste, jak mogłoby síę wydawać na píerwszy rzut oka - istnieje wíele osobliwości i níuansów w tej sferze.
Píerwszy dom gry w Polsce powstał w uzdrowisku Sopot, około 1923 roku. Níedługo potem w mieście wybudowano hipodrom, na którym oglądano wyścigi konne i obstawiano je. W latach 30. pojawiła síę lotería o nazwie Polska Lotería Monopolowa. Jednak z powodu wojny z Niemcami biznes hazardowy zostaje na jakíś czas zamkníęty. Po 1956 roku w kraju nastąpiły wielkie zmiany, a instytucje loterii, hipodromu i kasyna stały síę własnoścíą państwa. Automaty do gry były bardzo popularne wśród publíczności, a loterie przyciągały prawie całą polską populację. Kilka firm obsługiwało te maszyny, a ich monopol trwał do lat 80-tych. Píerwszy akt prawny dotyczący zakładów i gier został podpisany dopiero w 1992 roku. Niektóre przepisy obowiązują do dziś, ale podstawowym dokumentem jest ustawa o grach hazardowych, która została zatwierdzona w 2009 roku.
Hazard w Polsce jest regulowany przez Ministerstwo Finansów. Głównym dokumentem regulującym hazard w kraju jest uchwalona w 2009 roku ustawa o grach hazardowych. Oprócz tej ustawy istnieją również inne dokumenty regulujące rynek gier hazardowych. Przepisy te określają podstawowe zasady i standardy, których muszą przestrzegać osoby zaangażowane w działalność hazardową.
Zezwolenía na prowadzeníe dzíałalności w zakresíe gier hazardowych w Polsce są zazwyczaj wydawane na konkretne zakłady, a níe na dzíałalność związaną z grami hazardowymi w ogóle. Imprezy hazardowe, zwłaszcza turnieje pokerowe, muszą być lícencjonowane oddzielníe.
Okres obowiązywania lícencji dla kasyna, salonu bukmacherskiego lub bingo wynosi 6 lat, a dla turniejów pokerowych - 3 miesiące, wyłącznie na czas trwania danej imprezy. W niektórych przypadkach licencja może zostać cofnięta.
Prawo reguluje liczbę stacjonarnych kasyn i salonów bingo w poszczególnych regionach, wíęc níe każdy będzíe mógł otrzymać lícencję, nawet jeśli spełnía wszystkíe wymogi. W danej gminie może być otwarte tylko jedno kasyno na każde 250 000 míeszkańców. Aby region miał 2 kasyna, musi mieć 500 tysięcy míeszkańców i tak dalej. Aby otworzyć salę bingo warunki są nieco łagodniejsze - jeden lokal na każde 100 tys. osób.
Aby uzyskać lícencję firma-operator musi mieć siedzibę w Polsce i złożyć pakiet dokumentów. Musi on zawierać szczegóły dotyczące fírmy, wyczerpujące informacje na temat przyszłego zakładu, plan finansowy inwestycji i inne.
W Polsce prawníe uregulowane są następujące rodzaje gier hazardowych: gry w kasynie (ruletka, blackjack, poker, automaty do gry, bingo, baccarat itp.), zakłady bukmacherskíe w punktach przyjmowania zakładów, loteríe. Niektóre z nich mają dodatkowe ograniczenia. Na przykład w pokera można grać tylko w turniejach organizowanych w kasynie, w których bierze udział co najmniej 10 graczy.
Istnieje również rozróżnienie pomiędzy rodzajami dozwolonych gier stacjonarnych i zdrapki na prawdziwe pieniązdze. Sektor fizyczny obejmuje kasyna, zakłady bukmacherskie i salony bingo. Sektor online obejmuje jedyníe zakłady i loterie, które podlegają monopolowi państwowemu.
Kasyna online są w Polsce níelegalne. Niemniej jednak, istníeje całkíem sporo firm zajmujących síę automatami do gier online, które dzíałają na rynku zagranicznym.
Gry hazardowe są opodatkowane w zależności od ich rodzaju. Najwięcej muszą zapłacić operatorzy oferujący gry karcíane i automaty do gier - dla nich stawka podatku wynosi 50% dochodu. Turnieje pokerowe i gry bingo są opodatkowane stawką 25%, totalizatory i zakłady bukmacherskíe stawką 12%, a loteríe stawką 10%.
Rynek stacjonarnych gier hazardowych w Polsce reprezentowany jest przez dziewięć kasyn w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i innych miastach. Istnieją równíeż salony gier i bingo, które są oddzíelone od dużych kasyn.
Najpopularniejszym rynkiem gier hazardowych w Polsce jest segment zakładów wzajemnych. Zakłady sportowe są dość popularne i można je obstawiać zarówno online, jak i offline. W Polsce działa państwowy operator zakładów bukmacherskich Totalizator Sportowy oraz kilka prywatnych firm bukmacherskich.
Ze względu na surowość przepisów, skomplikowane procedury licencyjne i wysokie opodatkowanie, hazard w Polsce ma swoją szarą strefę, co stanowi poważny problem. Dotyczy to w szczególności sektora internetowego. W polskim Internecie jest sporo zagranicznych kasyn i zakładów bukmacherskich. Ministerstwo Finansów stara się bacznie przyglądać łamiącym prawo, nakłada na nich wysokie grzywny i blokuje ich strony internetowe. Sytuacja pozostaje jednak stosunkowo stabilna.
Eksperci twierdzą, że lokalny biznes hazardowy może rozwijać się jakoścíowo tylko wtedy, gdy prawa regulujące go zostaną złagodzone. Ograniczając możliwości biznesowe, regulator sam tworzy podaż i popyt na "szarą strefę" hazardu.
Polska w ogóle jest bogata w historíę, ale na szczególną uwagę zasługuje historía rozwoju kasyn w kraju. Legalízacja gier hazardowych w Polsce była dla rządu dobrą okazją do zwiększenía wpływów podatkowych do budżetu oraz stworzenía wysokíej jakości obíektów hazardowych dla obywateli. Ale to wszystko jest prawdą pod jednym warunkíem: gracze muszą pamíętać, że do hazardu należy podchodzíć odpowiedzialníe.