Nowa i rewolucyjna funkcja Snapchata. Dzięki Dress Up przymierzysz ubrania w rozszerzonej rzeczywistości. Sprawdź, jak wyglądasz w ubraniach gwiazd.
Nowe funkcje Snapchata. Funkcja wirtualnej przymierzalni zamieni twój telefon w centrum handlowe
Powoli standardem staje się, że każde miejsce, czy to fizyczne, czy wirtualne daje możliwość kupowania produktów i usług. Doskonale zdają sobie z tego takie marki jak Facebook, YouTube, czy Instagram. Marki te już od lat pełne są reklam i ofert różnych firm, które z nimi współpracują.
Podobne plany ma również Snapchat. Firma chce jednak pójść o krok dalej. Jej pomysłem jest wykorzystanie ich zaawansowanej kamery z funkcją rozszerzonej rzeczywistości do wirtualnego przymierzania ubrań, okularów, makijażu i innych modnych produktów. Jeśli ich plany doczekają się realizacji, to twój smartfon zdobędzie nową funkcję i stanie się wirtualnym centrum handlowym. Jeśli lubisz temat innowacji i niestandardowego podejścia do nowoczesnego świata, to zapewne zainteresuje cię też ta strona Ice Casino.
Funkcja Dress Up
Ogłoszona 28 kwietnia tego roku funkcja bazuje na istniejącej funkcji zakupów w rozszerzonej rzeczywistości. Ta możliwość pojawiła się w Snapchacie już w 2018 roku, a w 2020 roku pojawiła się możliwość współpracy z topowymi markami odzieżowymi. Z możliwości robienia zakupów w rozszerzonej rzeczywistości skorzystało już ponad 250 milionów ludzi na całym świecie.
Czym więc Dress Up różni się od już istniejącego rozwiązania? Do tej pory, aby skorzystać z tej funkcji, trzeba było wybrać odpowiedni filtr lub wejść bezpośrednio na stronę danej marki. Dzięki Dress Up pojawia się możliwość jednoczesnego przeglądania produktów od wszystkich producentów biorących udział w akcji z jednego miejsca.
Kolejną ciekawą możliwością, jaką daje nowa funkcja, jest wirtualne przymierzanie całych kreacji przygotowanych przez profesjonalnych stylistów. Dzięki temu możesz łatwiej niż kiedykolwiek dowiedzieć się, jak dana kreacja, zmieniłaby twój wizerunek.
Inną ciekawą funkcją jest „Screenshop”. Polega ona na tym, że do aplikacji możesz przesłać zdjęcie ulubionej gwiazdy kina, piosenkarki, czy tak naprawdę kogokolwiek, a wbudowany w aplikacje algorytm znajdzie podobne ubrania dostępne w sprzedaży i pozwoli ci je przymierzyć w wirtualnej rzeczywistości, dzięki czemu poczujesz się jak twoja ulubiona gwiazda i sprawdzisz, jak ty wyglądałabyś lub wyglądałbyś w ubraniach twojego idola. Jeśli natomiast uznasz, że równie dobrze lub nawet lepiej, to aplikacja pozwoli ci kupić dane ubrania, czy akcesoria bez marnowania czasu na szukanie ich w sklepach.
Zalety wirtualnej przymierzalni
Nowe możliwości, jakie daje rozszerzona rzeczywistość, pozwalają na zupełnie inne podejście do zakupów w internecie. W pewnym stopniu usuwa ona największy problem związany z zakupami w sieci, którym jest brak możliwości sprawdzenia, jak dany ciuch, okulary, czy makijaż będą współgrały z twoją urodą. Dzięki funkcjom rozszerzonej rzeczywistości możesz niemal tak jak w lustrze sprawdzić, jak będziesz wyglądała, czy wyglądał w rzeczy, którą zamierzasz kupić.
Co jeszcze ciekawsze, swój wygląd możesz natychmiast skonsultować ze znajomymi poprzez przesłanie im snapa. Dzięki temu możesz poczuć się tak, jakby twoja przyjaciółka, znajomy czy inna bliska osoba, była z tobą na zakupach.
Kolejną możliwością, jaką daje rozszerzona rzeczywistość, jest szansa na przymierzenie rzeczy marek, które są niedostępne w twojej miejscowości. Dzięki temu możesz bez wychodzenia z domu zobaczyć, jak wyglądasz w ubraniach od Balenciaga, Ulta Beauty, Gucci i innych znanych marek.
Technologia przyszłości?
Czy ta technologia będzie się dalej rozwijać i czy to właśnie tak będą wyglądały zakupy przyszłości? Wszystko wskazuje na to, że jeśli nie będzie to jedyny sposób na robienie zakupów w sieci, to będzie to jeden z kluczowych elementów wirtualnych zakupów. Rozszerzona rzeczywistość pozwala bowiem wyeliminować konieczność wyobrażania sobie, jak dany produkt spisze się w połączeniu z urodą i stylem konkretnej osoby. Dzięki zastosowaniu tego nowoczesnego rozwiązania wyobraźnia nie jest już konieczna, ponieważ na ekranie smartfona, klient może zobaczyć, niemal tak jak w realnym świecie, to jak dany produkt wygląda.
Dlaczego nie mam tej funkcji w swojej aplikacji?
Funkcja Dress Up została ogłoszona niedawno, bo 28 kwietnia tego roku i dopiero jest wprowadzana wraz z aktualizacjami. Jeśli więc nie widzisz jej na swoim telefonie, to spróbuj wejść do sklepu z aplikacjami i sprawdzić, czy aby nie czeka tam na ciebie aktualizacja. Jeśli tak będzie, to zaakceptuj aktualizację i ewentualnie spróbuj zrestartować aplikację oraz telefon. Po tych zabiegach nowa funkcja powinna pojawić się w twoim telefonie.
Jak to działa?
Aby skorzystać z nowej funkcji, musisz najpierw włączyć kamerę Snapchata. Kiedy już to zrobisz, przejdź do filtrów i wejdź w opcje na dole ekranu. Zobaczysz tam różne marki i ich produkty. Jeśli któryś z nich ci się spodoba, to wystarczy, że na niego klikniesz. Wtedy zobaczysz, jak sztuczna inteligencja aplikacji nałoży wirtualną wersję tego produktu na twoją sylwetkę, a ty będziesz w stanie ocenić, jak ten produkt pasuje do twojej urody. Jeśli natomiast to, co widzisz, przypadnie ci do gustu, to jednym kliknięciem możesz przejść do sklepu i w bardzo łatwy sposób doprowadzić do tego, że fizyczny odpowiednik produktu przymierzanego w rozszerzonej rzeczywistości, znajdzie się pod twoimi drzewami.
Pełna kreacja
Niektóre marki przygotowują dla swoich klientów pełne kreacje. W takim przypadku aplikacja może poprosić cię, o zrobienie zdjęcia twojej pełnej sylwetki w określonej pozie. Ma to na celu jak najlepsze dopasowanie wcześniej przygotowanych zdjęć produktu do twojej figury. Dzięki temu odniesiesz wrażenie, że naprawdę przymierzasz tę rzecz i będziesz w stanie niemal tak jak w przymierzalni sklepowej ocenić, czy dany ciuch pasuje do twojego stylu.
Technologia zastosowana w tej aplikacji potrafi zaskoczyć tym, jak bardzo zaawansowana jest. Przykładowo, jeśli chcesz w rozszerzonej rzeczywistości przymierzyć sukienkę z odsłoniętymi ramionami, a masz aktualnie na sobie t-shirt, to aplikacja będzie w stanie cyfrowo usunąć niepotrzebny materiał i pokazać, jak sukienka wyglądałaby, gdybyś rzeczywiście miała ją na sobie.
Podsumowanie
W naszej opinii nowa funkcja Snapchata ma szansę zrewolucjonizować sposób, w jaki robimy zakupy w internecie. Pozwala ona bowiem z niespotykaną wcześniej łatwością zobaczyć na ekranie smartfona, jak dana część garderoby, stylowe okulary, czy nowy rodzaj makijażu współgrać będą z twoją urodą i stylem. Technologia ta idealnie współgra z funkcjami Snapchata, które już znasz i lubisz. Możesz więc błyskawicznie przesłać twoje zdjęcie w rzeczy, którą zamierzasz kupić i poznać opinie twoich znajomych, jeszcze zanim wydasz na nią pieniądze.
Możesz też wyszukać ubrania, które tworzą styl osób, które obserwujesz, sprawdzić w rozszerzonej rzeczywistości jak te ubrania pasują do ciebie, a nawet kupić je z poziomu aplikacji.