Z przeprowadzonej przez Inspekcję Handlową kontroli produktów spożywczych wynika, że w porównaniu z latami ubiegłymi, nie poprawia się jakość towarów oferowanych na targowiskach. Przedsiębiorcy oferują produkty, których terminy trwałości zostały przekroczone o kilka miesięcy, a w skrajnych przypadkach nawet o kilka lat. Bezpośrednio na jakość żywności wpływa także sposób przechowywania, w szczególności dotyczy to towarów łatwo psujących się, wymagających niskich temperatur.
Najczęstszym przykładem naruszania prawa przez przedsiębiorców jest nieprawidłowy sposób informowania o cenie. W przypadku 79 proc. stoisk stałych oraz ponad połowy (57 proc.) punktów sprzedaży bezpośrednio z samochodów stwierdzono brak tak istotnych dla konsumenta informacji.
Do częstych naruszeń prawa należy również brak stosownych zezwoleń wymaganych w handlu żywnością oraz aktualnych zaświadczeń lekarskich.
UOKiK przypomina, że bez względu na miejsce zakupu konsumenci mają prawo do reklamacji towaru niezgodnego z umową. W przypadku produktów spożywczych obowiązują szczególne przepisy – żywność paczkowaną można reklamować w terminie 3 dni od chwili otwarcia, natomiast produkty spożywcze sprzedawane luzem – 3 dni od momentu zakupu.