W piątek – 21 czerwca br. senatorowie przyjęli ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Łagodnie jednak obeszli się ze sklepami dyskontowymi.
Pod koniec maja ustawa o nieuczciwej konkurencji została znowelizowana w ramach pakietu "Przede wszystkim przedsiębiorczość". Posłowie broniąc drobnych kupców zabronili super- i hipermarketom sprzedaży bez marży, dorzucania do zakupionego towaru tzw. bonusów w postaci towarów lub usług odmiennych, od stanowiących przedmiot sprzedaży. Sklepom dyskontowym natomiast zabroniono sprzedawania artykułów z własną marką sieci w ilości większej niż niż 20% . Poprawkę do noweli zgłosił Zbigniew Komorowski, poseł SLD i jednocześnie współwłaściciel Bakomy. Na korzyść sieci sklepów dyskontowych miało przemawiać to, że często cały sprzedawany przez nie towar jest produkowany dla sieci lub jest towarem z własną marką, a niska cena wynika z faktu nie ponoszenia kosztów reklamy z uwagi na zapewniony zbyt.
Ostatecznie Senat przyjął ustawę, skreślając zapis dotyczący sklepów dyskontowych. W myśl ustawy, obecnie nieuczciwą konkurencją będzie sprzedaż towarów lub usług w obiektach handlowych o powierzchni powyżej 400 m kw. bez marży handlowej.