Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Nowe unijne zasady promocji produktów rolnych

3 grudnia 2015
4 listopada  zostało opublikowane nowe rozporządzenie Unii Europejskiej w sprawie promocji produktów rolnych.  Rozporządzenie  to wejdzie w życie z dniem 1 grudnia 2015 r.
Celem nowej polityki promocyjnej jest pozyskanie nowych rynków oraz dywersyfikacja partnerów handlowych. W przyszłości planuje się nie tylko znaczne zwiększenie dostępnych środków z budżetu UE przeznaczonych na tę politykę, ale także utworzenie europejskiej agencji wykonawczej, której zadaniem będzie jej wsparcie.
- Potencjał Unii leży między innymi, w jakości i zróżnicowaniu produktów rolno-spożywczych. W ostatnich latach doświadczaliśmy stałego wzrostu eksportu – do 110 mld euro – i jestem przekonany, że sektor rolno-spożywczy może być ważną siłą napędową w tworzeniu nowych miejsc pracy oraz przyczyniać się do wzrostu gospodarczego w Unii Europejskiej. W obliczu dużej konkurencji, z którą musimy się zmierzyć w dzisiejszych czasach, jestem przekonany, że nowy system promocji oraz trzykrotne zwiększenie środków budżetowych przeznaczonych specjalnie na ten cel (do 200 mln euro rocznie) w perspektywie średniookresowej znacznie poszerzy nasze możliwości pozyskania nowych rynków i zróżnicowania rynków już istniejących oraz przybliży konsumentom w Europie i na całym świecie funkcjonowanie norm jakości produktów rolnych UE, a także pokaże znakomite tradycje i różnorodność UE – mówi Phil Hogan, unijny komisarz ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich
 
Nowa polityka, która została uzgodniona przez współprawodawców  ( kraje członkowie i Parlament Europejski )ma za zadanie wspierać działania promocyjne posiadające wartość dodaną dla UE w oparciu o rzeczywistą strategię określoną na poziomie europejskim oraz wprowadzić uproszczenia i ograniczyć biurokrację.

- Polityka, której przyświeca wspólne hasło „Smacznego, to z Europy” („Enjoy, it's from Europe”), ma pomóc podmiotom z sektora rolno-spożywczego w zdobywaniu nowych rynków międzynarodowych i umocnieniu swojej pozycji na rynkach już istniejących oraz sprawić, aby konsumenci dowiedzieli się więcej o wysiłkach, jakie podejmują europejscy rolnicy – informuje Komisja Europejska.


POWIĄZANE

KRIR otrzymała odpowiedź z resortu rolnictwa w sprawie uruchomienia programu pom...

Resort rolnictwa odniósł się do poruszanej przez samorząd rolniczy kwestii dotyc...

Współczesne rolnictwo, podobnie jak wiele innych gałęzi gospodarki, musi sprosta...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę