biogaz_09_2025
biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Nowe unijne zasady promocji produktów rolnych

3 grudnia 2015
4 listopada  zostało opublikowane nowe rozporządzenie Unii Europejskiej w sprawie promocji produktów rolnych.  Rozporządzenie  to wejdzie w życie z dniem 1 grudnia 2015 r.
Celem nowej polityki promocyjnej jest pozyskanie nowych rynków oraz dywersyfikacja partnerów handlowych. W przyszłości planuje się nie tylko znaczne zwiększenie dostępnych środków z budżetu UE przeznaczonych na tę politykę, ale także utworzenie europejskiej agencji wykonawczej, której zadaniem będzie jej wsparcie.
- Potencjał Unii leży między innymi, w jakości i zróżnicowaniu produktów rolno-spożywczych. W ostatnich latach doświadczaliśmy stałego wzrostu eksportu – do 110 mld euro – i jestem przekonany, że sektor rolno-spożywczy może być ważną siłą napędową w tworzeniu nowych miejsc pracy oraz przyczyniać się do wzrostu gospodarczego w Unii Europejskiej. W obliczu dużej konkurencji, z którą musimy się zmierzyć w dzisiejszych czasach, jestem przekonany, że nowy system promocji oraz trzykrotne zwiększenie środków budżetowych przeznaczonych specjalnie na ten cel (do 200 mln euro rocznie) w perspektywie średniookresowej znacznie poszerzy nasze możliwości pozyskania nowych rynków i zróżnicowania rynków już istniejących oraz przybliży konsumentom w Europie i na całym świecie funkcjonowanie norm jakości produktów rolnych UE, a także pokaże znakomite tradycje i różnorodność UE – mówi Phil Hogan, unijny komisarz ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich
 
Nowa polityka, która została uzgodniona przez współprawodawców  ( kraje członkowie i Parlament Europejski )ma za zadanie wspierać działania promocyjne posiadające wartość dodaną dla UE w oparciu o rzeczywistą strategię określoną na poziomie europejskim oraz wprowadzić uproszczenia i ograniczyć biurokrację.

- Polityka, której przyświeca wspólne hasło „Smacznego, to z Europy” („Enjoy, it's from Europe”), ma pomóc podmiotom z sektora rolno-spożywczego w zdobywaniu nowych rynków międzynarodowych i umocnieniu swojej pozycji na rynkach już istniejących oraz sprawić, aby konsumenci dowiedzieli się więcej o wysiłkach, jakie podejmują europejscy rolnicy – informuje Komisja Europejska.


POWIĄZANE

Eksport produktów mleczarskich do Kuwejtu – wymagania sanitarne dla USA i Polski...

W Europie wzrosty, w Polsce – rekordowy spadek cen energii o ponad 13 EUR/MWh, c...

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyj...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę