- W ramach targów została zorganizowana prezentacja, którą Pan poprowadził. Proszę powiedzieć na jaki temat była ta prezentacja?
- Oczywiście są to targi China Homelife, czyli globalne targi chińskich producentów. Targi odbywają się w 11 krajach każdego roku. Targi w Warszawie organizowane są dla krajów wschodniej i centralnej Europy. Mamy tutaj 1200 wystawców, którzy są przedstawicielami głownie 6 sektorów: tekstylia i odzież, materiały budowlane, oświetlenie, gospodarstwo domowe, meble i sprzęt elektroniczny. To są główne sektory tych targów. Większość, ok 95% wystawców to producenci. Dla kupujących oznacza to możliwość zakupu towarów bezpośrednio od producentów, pomijając osoby trzecie takie jak firmy handlowe. Mogą oni rozmawiać bezpośrednio z producentami.
- Proszę powiedzieć na czym polega ta platforma? Jak ona działa, jak łączy te kontakty biznesowe?
- Normalnie targi są formą bezpośrednich kontaktów. Trwają zazwyczaj przez 3 dni. Wyzwaniem dla wystawców, którzy przyjechali do Polski po raz pierwszy jest brak wiedzy, który produkt jest tu poszukiwany, jakie są właściwe ceny. Stworzyliśmy więc stronę chinahomlife247.com Połączyliśmy wystawców z rynkiem polskim. Nie przez 3 dni a przez 365 dni. Mamy tutaj, przetłumaczone na język polski informacje, jakie produkty oferują chińskie firmy. Kierujemy tą stronę do potencjalnych polskich kupców, którzy znacznie wcześniej przed targami mogą skontaktować się z wystawcami, żeby powiedzieć im czym są zainteresowani. Wie Pani, czasami myślę, że czarny kolor jest bardzo popularny w Polsce, ale nie jest. Powiedzmy, że w Polsce popularny jest czerwony. Więc jeszcze przed targami, kiedy mam tę informację od Was, że kolor czerwony jest popularny, mogę się odpowiednio przygotować i zadbać o to, żeby mieć czerwoną próbkę. Czasami wydaje mi się, że mogę sprzedać dany produkt za 10 dolarów, a Ty mi powiesz, że akceptowalna cena to 5 dolarów. Dlatego przez stronę internetową wystawcy zbiorą mnóstwo informacji, które pozwolą im zaistnieć z sukcesem na tym rynku. Dlatego stworzyliśmy tą stronę. Normalnie wszyscy wystawcy (mamy około 1500 chińskich wystawców) wyjeżdżają jutro i to jest koniec. Ze stroną chinahomelife247.com kontakt się nie urywa. Nawet po targach można kontynuować współpracę z rynkiem.
- Jak ocenia Pan te targi? Jak one wypadły na tle poprzednich?
- Jest wspaniale. Warszawa to wspaniała lokalizacja. Znajduje się w centrum środkowo-wschodniej Europy. Mamy bardzo pozytywne informacje zwrotne od wystawców poprzednich edycji. Również wsparcie, które mamy od rządu. Lokalny rząd jest bardzo proaktywny. Wie Pani, obok jest seminarium dla 16 + 1 krajów, więc cały pomysł polega na tym, aby całą wschodnią i centralną Europę można było zebrać razem na targach dla potrzeb chińskich wystawców. Jesteśmy bardzo zadowoleni z obecności w Warszawie.
- Dziękuję za rozmowę.
redakcja ppr.pl