MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Kampania „5 porcji owoców i warzyw" ma zmienić nawyki żywieniowe w Polsce

14 marca 2017
Kampania „5 porcji owoców i warzyw" ma zmienić nawyki żywieniowe w Polsce
PAP/StrefaGwiazd / Stach Leszczyński

Rozpoczęła się kolejna kampania promocyjno-edukacyjna „5 porcji warzyw, owoców lub soku”. Program ten ma zachęcać do zmiany nawyków żywieniowych. Spożycie owoców i warzyw w Polsce jest dużo niższe niż zalecane minimum 400 g dziennie.

Kampania ma zachęcać do zmiany nawyków żywieniowych. Ma ona szczególne znaczenie w ze względu na zbyt niskie spożycie owoców i warzyw w naszym kraju. Program bazuje na zaleceniach Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz jest zgodny z zaleceniami Rady ds. Diety, Aktywności Fizycznej i Zdrowia przy Ministrze Zdrowia.

W VI edycji kampanii „5 porcji zdrowia” hasło zostało wzbogacone o „Owoc, warzywo lub sok.”, aby zwrócić uwagę konsumentów, że szklanka soku może być jedną z pięciu zalecanych codziennie owocowo-warzywnych porcji.

Według sekretarz Generalnej KUPS Barbary Groele, Polacy podobnie jak pozostali Europejczycy, na ogół jedzą mniej owoców i warzyw niż zalecają dietetycy. Konsumpcja jest niższa niż rekomendowane minimum 400 g dziennie na osobę. Ich spożycie w ubiegłym roku wyniosło tylko ok. 280 g. Dodała, że najnowsze zalecenia dietetyków mówią, że należy spożywać nie 5 porcji warzyw i owoców, ale siedem. Jedna porcja - to np. marchewka, pomidor, jabłko, kilka truskawek czy śliwek.

"Dlatego chcemy edukować i inspirować społeczeństwo oraz podpowiadać sprytne sposoby na włączenie warzyw i owoców do codziennego jadłospisu, np. w postaci szklanki soku. Zależy nam, żeby oprócz budowania świadomości, wśród konsumentów pojawiły się również realne nawyki sięgania po warzywa, owoce lub sok każdego dnia” – powiedziała Groele.

Kampania „5 porcji warzyw, owoców lub soku” finansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw oraz z pieniędzy sponsorów – członków Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS). Jej budżet wynosi 600 tys. zł.

Kampania potrwa do listopada br.

(PAP)


POWIĄZANE

Amerykański Departament Rolny (USDA) ogłasza kolejną rundę historycznych inwesty...

Świąteczny prezentownik na 2024 rok Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas, ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę