CTR_2024
TSW_XV_2025

Połowa klientów chce więcej polskiej żywności na rynku, ale tylko 4 na 10 sprawdza jej pochodzenie

5 kwietnia 2022
Połowa klientów chce więcej polskiej żywności na rynku, ale tylko 4 na 10 sprawdza jej pochodzenie

Pochodzenie produktów spożywczych w coraz większym stopniu wpływa na decyzje zakupowe klientów. Niemal połowa Polaków uważa, że na rynku powinno być więcej żywności od polskich firm – wynika z raportu Farmy Świętokrzyskiej „Trendy w ekozakupach Polaków”. Z kolei badania ARC Rynek i Opinia wskazują, że 40 proc. konsumentów z naszego kraju sprawdza, skąd pochodzi produkt, który kupują. Eksperci Farmy Świętokrzyskiej i Polskiej Izby Żywności Ekologicznej dodają, że oprócz kraju pochodzenia warto sprawdzać także sposób produkcji i wybierać jedzenie ekologiczne. Rozpoznanie takich produktów ułatwia akcja Polskiej Izby Żywności Ekologicznej „Zielony Tydzień”, która startuje 4 kwietnia.


- Chęć wspierania polskich producentów żywności, szczególnie tej ekologicznej, rośnie wśród konsumentów już od dłuższego czasu. W ostatnich tygodniach widać, jak duża jest potrzeba dokonywania świadomych decyzji zakupowych, choć duży wybór na półkach tego nie ułatwia. Dlatego Polska Izba Żywności Ekologicznej już po raz kolejny organizuje Zielony Tydzień, w którym z radością bierzemy udział. To inicjatywa, w trakcie której można w korzystnych cenach spróbować tylko wiarygodnych, polskich i ekologicznych marek. Dzięki temu w przyszłości łatwiej nam będzie kupować to, co dobre dla planety i gospodarki, a przy tym smaczne – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.


Klienci dobrze znają asortyment w sklepach i chcą dokonywać świadomych wyborów. Jak pokazuje raport „Trendy w ekozakupach Polaków” Farmy Świętokrzyskiej, niemal połowa (48 proc.) respondentów zapytanych o to, co zmienić na rynku żywności w naszym kraju, wskazała, że powinno być więcej polskich produktów. Co trzeci chce, aby na półkach znajdowało się także więcej żywności ekologicznej. Dodatkowo, badanie ARC Rynek i Opinia wskazuje, że obecnie 4 na 10 konsumentów sprawdza pochodzenie produktu przed zakupem.


Jedną z inicjatyw, które mają na celu ułatwienie konsumentom decyzji zakupowych i poznania lepiej wartościowych, polskich produktów, jest Zielony Tydzień organizowany przez Polską Izbę Żywności Ekologicznej.


Zielony Tydzień od 4 do 10 kwietnia

Zielony Tydzień to akcja Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE), podczas której przez 7 dni będzie można spróbować nowych smaków, odkryć nowych ekologicznych producentów, nowe sklepy z produktami bio i dowiedzieć się, dlaczego żywność ekologiczna jest lepsza. To też okazja, żeby za niższą cenę zrobić ekozakupy. Przez cały tydzień 4-10 kwietnia każdy chętny będzie mógł skorzystać z szerokiej oferty sklepów – członków PIŻE.


- Wpadliśmy na pomysł Zielonego Tygodnia zastanawiając się, jak świętować Dzień Ziemi, który przypada 22 kwietnia. Jest to dzień, w którym szczególnie zwracamy uwagę na zmiany klimatu, środowisko i również na to, co jemy. A żeby mieć pewność, że jemy zdrowo, to powinniśmy jeść ekologicznie. Stąd pomysł na akcję, w ramach której produkty eko będą w promocyjnych cenach. I chcieliśmy świętować nie tylko jeden dzień, ale cały tydzień. Nasza planeta na to zasługuje – mówi Krystyna Radkowska, prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.


Jak rozpoznać, czy produkt jest ekologiczny i pochodzi z Polski? Wystarczy, że na opakowaniu znajdziemy znak ekolistka, czyli kształt liścia z białych gwiazdek na zielonym tle. Natomiast o tym, że pochodzi z Polski, dowiemy się po numerze, który jest pod ekolistkiem. Numery polskich jednostek certyfikujących rozpoczynają się od PL-EKO.


Więcej praktycznych informacji, szczegóły akcji i zasady udziału znajdują się na stronie: www.jemyeko.com/zielony-tydzien/


***

Farma Świętokrzyska to jedna z największych polskich firm oferujących ekologiczne warzywa, owoce oraz przetwory, prowadząca certyfikowane ekologiczne gospodarstwo rolne. Firma, która powstała w 2002 roku, aktualnie na 370 hektarach uprawia ponad 30 rodzajów ekologicznych warzyw i owoców. We własnej przetwórni produkuje obecnie ponad 70 produktów bio, bazujących na zdrowych, autorskich recepturach. Farma Świętokrzyska współpracuje zarówno z dużymi sieciami handlowymi, jak i odbiorcami hurtowymi i detalicznymi. Swoje produkty oferuje również we własnym sklepie internetowym BIOzFarmy.pl.

 

Biuro Prasowe Farmy Świętokrzyskiej


POWIĄZANE

Po debacie z Ursulą von der Leyen na temat jej nowego zespołu i programu, posłow...

Jak podaje АПК-Информ, Ukraiński koncern drobiowy MHP rozbudowuje system kontrol...

Grupa Wielton koncentruje się na zagwarantowaniu odpowiedniego obłożenia produkc...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę