OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Na noże między Coca-Colą i Pepsi

5 stycznia 2016
Zaostrza się walka między dwoma gigantami produkującymi napoje bezalkoholowe. Tym razem działa wielkiego kalibru wytoczyła PepsiCo, prezentując nową reklamową kampanię telewizyjną z postaciami ze spotów... Coca-Coli - pisze "Financial Times".

Nowe reklamy PepsiCo na okrągło puszczane w amerykańskiej telewizji przedstawiają Świętego Mikołaja oraz misie polarne. Teraz dwie najbardziej znane maskotki Coca-Coli przeszły na stronę Pepsi. W jednej z nich Mikołaj odpoczywając nad basenem, zamawia Pepsi, tłumacząc się, że ma teraz wakacje i robi sobie wolne od Coca-Coli. W innej animowany miś wybiera Pepsi zamiast Coca-Coli, po czym skacze na jacht.

Amerykanie uznali, że to kontrowersyjna kampania. Niektórzy doceniają spryt i kreatywność PepsiCo, ale inni uważają, że są obraźliwe i oskarżają firmę o zawłaszczenie bohaterów reklam rywala.

Tymczasem PepsiCo triumfuje, ciesząc się, że nowe spoty mają tak szeroki odzew. - Jak w wielu innych wojnach, jest czas pokoju i czas walki - mówi Massimo d'Amore, prezes PepsiCo Beverages Americas. Jego zdaniem klienci lubią zdrową konkurencję i to jest po prostu kolejna odsłona rywalizacji między PepsiCo a Coca-Colą.

Ale prawda jest taka, że nową kampanią PepsiCo próbuje odwrócić niekorzystne trendy na amerykańskim rynku. Po raz pierwszy od wielu lat firma straciła drugie miejsce w tegorocznym rankingu Beverage Digest najpopularniejszych napojów bezalkoholowych w USA. Pepsi musiała uznać wyższość i Coke, i Diet Coke. Roczna sprzedaż Pepsi oraz Diet Pepsi zmniejszyła się o 5 proc.

Tylko w tym roku Pepsi zamierza zwiększyć wydatki na marketing swoich napojów w Ameryce Północnej o 30 proc. Poza letnimi reklamami przeznaczy 60 mln dolarów na kampanię telewizyjną i internetową wokół programu "X-Factor", którego jest sponsorem.

Zdaniem analityka rynku napojów Johna Fauchera z JPMorgan, to klasyczne zachowanie drugiego miejsca. - PepsiCo akurat się udało zrobić w sposób żartobliwy, a nie lekceważący. Wkurzy to niektórych ludzi, ale oni właśnie na to liczą - przekonuje.

Alan Adamson, dyrektor zarządzający firmy konsultingowej Landor Associates jest zdania, że w wojnie z Coca-Colą to PepsiCo ma pod górę, więc musi podejmować takie ryzyko.


POWIĄZANE

Aby samodzielnie zrobić kompostownik, wystarczą podstawowe narzędzia, trochę wol...

Cédric Benoist: Jako rolnik uprawiający rośliny uprawne w środkowej Francji, był...

97 proc. Polaków próbowało piw bezalkoholowych, a 62 proc. regularnie sięga po „...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę